וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל גור: "אעשה הכל כדי שאובמה יבחר"

17.6.2008 / 9:35

סגן הנשיא לשעבר שמר על עמדה נייטרלית במהלך הפריימריז הדמוקרטים, אך אמש תמך באובמה באופן פומבי. "ארה"ב זקוקה לחזון חדש"

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: יאיר דניאל)

סגן נשיא ארצות הברית לשעבר אל גור התחייב אמש (שני) לעשות את מיטב יכולתו על מנת לעזור לברק אובמה, מועמד המפלגה הדמוקרטית לנשיאות, לנצח בבחירות לנשיאות בנובמבר. גור אמר כי הכרחי הדבר שלארצות הברית יהיה מנהיג חדש, אך חשוב לא פחות שיהיה לה גם חזון חדש עבור העתיד.

גור, אחת מהדמויות הבולטות ביותר במפלגה הדמוקרטית והידוע בעולם במאבקו בשינוי האקלימי, תמך באופן פומבי באובמה בפעם הראשונה בעצרת גדולה בעיר דטריוט.

גור גולל בפני הקהל את סיפור המירוץ שלו לנשיאות ב-2000 על מנת לשכנע את מפלגתו לתמוך בנסאטור מאילינוי בבחירות הכלליות מול מועמד המפלגה הרפובליקנית ג'ון מקיין. "האמינו לי, הבחירות חשובות", אמר גור, שהפסיד לג'ורג' בוש לפני שמונה שנים על רקע מחלוקת לגבי ההצבעה במדינת פלורידה. גור ניצח במספר קולות הבוחרים ברחבי המדינה (popular vote ), אך בוש היה המנצח לאחר שבית המשפט העליון פסק לטובתו בנושא פלורידה.

גור שמר על נייטרליות כל עוד אובמה והסנאטורית הילרי קלינטון נאבקו זה מול זה בפריימריז הדמוקרטים על מועמדות המפלגה. נזכיר רק שגור כיהן כסגן נשיא במהלך כהונתו של ביל קלינטון, בעלה של הילרי.

"אובמה הוא ממשיכו של קנדי"

בעצרת בדטריוט, אליה הגיעו 20 אלף בני אדם, מתח גור ביקורת חריפה על בוש ואמר כי המדיניות של מקיין מזכירות באופן מפחיד את מדיניות הנשיא המכהן. גור הדגיש את החלטת בוש לפלוש לעירק ב-2003 והזכיר שוב שאובמה והוא התנגדו בפומבי למלחמה בחודשים שלפני. "לאחר שמונה שנים של הטעויות החמורות ביותר בהיסטוריה של מדיניות החוץ של מדינתנו, אנו זקוקים לשינוי", אמר גור. "עלינו לבחור הנהגה חדשה, לא רק מנהיג חדש אלא חזון חדש לעתיד אמריקה", הוסיף.

גור השווה את אובמה לנשיא הנרצח ג'ון פ. קנדי וסיפר כיצד בתור ילד בן 12 עמד בשלג כדי לצפות בטקס מינויו הרשמי של קנדי לנשיא ב-1961. "אני יודע כמה חשובה היתה ההשראה של קנדי לדור שלי ואני מרגיש את אותה השראה באולם זה", אמר.

גור אף כתב מכתב לתומכיו במאבק בשינוי האקלימי הקורא להם לתמוך באובמה ולתרום לקמפיין שלו. "מעכשיו ועד יום הבחירות, אני מתכוון לעשות כל שביכולתי על מנת להבטיח שאובמה ייבחר לנשיא ארצות הברית", נכתב במכתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully