וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: "לא נתנער מחיזבאללה וחמאס"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

17.6.2008 / 8:07

לטענת השרה הסורית לענייני מהגרים, "הדרישה הישראלית שסוריה תתנער מהארגונים היא כמו לדרוש שארה"ב תתנער מישראל"

בסבב השני במשא ומתן בין ישראל לסוריה נרשמה אמנם אווירה חיובית וטובה, אולם בסוריה ממשיכים להבהיר כי לא יוותרו על הקשר שלהם עם חיזבאללה וחמאס. השרה הסורית לענייני מהגרים, בות'יינה שעבאן, אמרה אתמול כי "הדרישה הישראלית שסוריה תתנער מחיזבאללה וחמאס כתנאי למשא ומתן לשלום דומה לדרישה שארצות הברית תתנער מישראל".

במסיבת עיתונאים שקיימה במהלך ביקור בהודו, הבהירה שעבאן, הנחשבת למקורבת לנשיא בשאר אסד, כי הקשרים של סוריה עם חיזבאללה וחמאס הם "עניין סורי-פנימי ואין להתערב בו". שעבאן הוסיפה כי "חיזבאללה וחמאס אינם עושים שימוש באלימות. אלו ארגונים המתנגדים לכיבוש ופועלים למנוע אותו".

שעבאן, המתלווה לאסד בביקורו בהודו, אמרה עוד כי "סוריה השקיעה תמיד מאמצים להשיג שלום לפי עקרונות ועידת מדריד, והיא מעוניינת בשלום על ידי ניהול משא ומתן". לדבריה, ארצה לא תוותר על סנטימטר ברמת הגולן והבטיחה: "נפעל ברצינות להשיג שלום". לטענתה, "מניסיון סוריה, ישראל תמיד אומרת דבר כלשהו במהלך המשא ומתן, אולם עושה דברים אחרים בשטח. האם הם רציניים?".

אתמול כאמור הסתיים הסבב השני במגעים הבלתי ישירים בין ישראל לסוריה בתיווך טורקי. משרד החוץ הטורקי ציין כי השיחות התנהלו באווירה טובה וכי הצדדים סיכמו להמשיך להיפגש באופן קבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully