וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בקרוב מצרים תודיע על תחילת הרגיעה"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

16.6.2008 / 23:18

מקורות מצריים מסרו כי חמאס השיב בחיוב להצעת הרגיעה, אף שהמשלחת עזבה את קהיר מבלי שהצהירה על עמדתה

משלחת חמאס עזבה את קהיר מבלי שהצהירה רשמית מהי תגובתה לעמדה הישראלית בנוגע להצעת הרגיעה המצרית. המשלחת, שבראשה עמד סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס מוסא אבו מרזוק, שבה לדמשק, שם ימשיכו חבריה בהתייעצויות בנוגע לתשובת הארגון. עם זאת, מקורות מצריים מסרו לאתר המזוהה עם חמאס כי "חמאס השיב בחיוב להצעת הרגיעה והוא העביר למצרים את אישורו הסופי להצעה".

המקורות ציינו כי בקרוב צפויה מצרים להכריז על תחילתה של הרגיעה בין ישראל לחמאס. זאת, לאחר שהצדדים קיבלו את הצעת הרגיעה בת שלושת השלבים, שתכלול בהמשך פתיחה של מעבר רפיח והסרה של המצור מעל רצועת עזה. משלחת חמאס נועדה בקהיר עם בכירים מצריים, ובראשם ראש המודיעין המצרי עמר סלימאן.

מקור בחמאס מסר כי סלימאן מסר למשלחת הארגון כי התשובה הישראלית בנוגע להצעת הרגיעה היא חיובית. המקור הביע תקווה כי בימים הקרובים תושג פריצת דרך משמעותית, אשר תוביל לרגיעה, לפתיחת המעברים ולגיבוש עסקה לחילופי שבויים.

ראש ממשלת חמאס איסמעיל הניה אמר מוקדם יותר היום כי "השיחות על הרגיעה בין ישראל לחמאס בתיווך מצרי נמצאות על סף סיום". הוא הוסיף כי מצרים קיבלה את עמדת חמאס בנוגע להפרדת עסקת שליט מהרגיעה. לדבריו, "הרגיעה תתחיל בעזה ותעבור בהדרגה לגדה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully