רוסיה: נסגר עיתון שהתנגד למשטר

ולדימיר פוטין כבר לא מכהן כנשיא רוסיה, אך הצנזורה במדינה נמשכת. עיתון שמתח ביקורת על הממשל נסגר לאחר שתומכיו הפסיקו לממנו

רויטרס

עיתון רוסי דובר אנגלית במוסקבה, שמתח ביקורת והתלוצץ על חשבון רוסיה והמערב, נסגר לאחר שתומכיו הפסיקו לממן אותו. כך מסר היום (שני) העורך מארק איימס. לדבריו, גורמים בכירים מהסוכנות הממשלתית האחראית על התקשורת במדינה, ביקרו במשרדי מערכת "דה אקזייל" בחמישי ביוני ולקחו עמם מספר עותקים. "העיתון נסגר", אמר איימס האמריקאי, "איבדנו את המימון בשבוע שעבר והמהדורה לא יצאה".

איימס סירב לחשוף את זהות הממנים ואמר רק כי הם תושבים זרים המתגוררים ברוסיה. לדבריו, הקרמלין רצה לצנזר את העיתון, אך דובר של הסוכנות הפדרלית המפקחת על התקשורת הכחיש כי היא האחראית לסגירת העיתון. "לא סגרנו את העיתון. זוהי טעות. לקחנו עותקים לביקורת שגרתית", אמר.

סגנון ה"אקזייל" משלב הומור חד ודיווח רציני בנושאים כגון פשיעה, שחיתות, עוני ופוליטיקה. העיתון שם לו ליעד גם את הקהילה הזרה המתגוררת במוסקבה. תפוצת העיתון עומדת על 25 אלף עותקים מדי ערב. לאתר האינטרנט שלו 250 אלף משתמשים ייחודיים, בעיקר מארצות הברית. "דה אקזייל" ימשיך לפרסם דרך האתר www.exile.ru, אמר איימס, שייסד את העיתון ב-1997.

קבוצות אופוזיציוניות ברוסיה האשימו את ולדימיר פוטין בפגיעה בזכויות האדם במהלך שמונה שנות כהונתו כנשיא, לרבות בהעברת השליטה בתקשורת לידי הקרמלין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    לוגו - פיקוד העורףפיקוד העורף

    התרעות פיקוד העורף

      walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully