וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העובדים הצרפתים מתעקשים על 35 שעות בשבוע

טלי גולדשטין

16.6.2008 / 18:57

הרפורמות של הנשיא סרקוזי נתקלות שוב ושוב במחאות האיגודים המקצועיים. כעת הם מוחים על הארכת שבוע העבודה

צרפת מתכוננת למאבק חדש בנוגע לשבוע העבודה בן 35 השעות. איגודי העובדים קוראים לפתוח בשביתות במחאה על תוכנית הממשלה להקל על חברות להכריח את עובדיהן לעבוד שעות ארוכות יותר.

הנשיא הימני ניקולא סרקוזי האשים את שבוע העבודה המקוצר, שנכנס לתוקף לפני כעשור בזמן שהמפלגה הסוציאליסטית היתה בשלטון, בהאטה בצמיחה ובבעיות כלכליות אחרות. עם זאת, הוא סירב לעצת המחנה השמרני לבטלו.

"בצרפת, קשה לבטל מצב חברתי משופר, שכבר התבסס. סקרים מראים שהעובדים הצרפתים שכבר חווים את שבוע העבודה בן 35 השעות לא מוכנים לוותר עליו", אמר סטפן רוזה, מנהל מכון הסקרים CSA. "מסיבה זו הממשלה מעוניינת להגמיש את החוק, לעקוף אותו בצורה כלשהי ולא להסתכן בעימות חזיתי שייגרם כתוצאה מביטולו", הוסיף.

שר הרווחה חביאר ברטרן יציג ביום רביעי בקבינט חוק חדש שאמור לפתוח את הדרך למשא ומתן פנימי שיתנהל בתוך החברות לגבי מספר השעות הנוספות המקסימלי שהן יכולות לדרוש והתשלום עליהן. חוק זה מהווה פשרה מסוימת מאחר וכמה מחברי מפלגתו של סרקוזי רצו להעביר חוק שיבטל לחלוטין את שבוע העבודה המקוצר.

עם זאת, איגודי העובדים רואים בתוכנית דרך נוספת להעניק כוח גדול יותר למעסיקים, שנוטים לנהל מו"מ קשוח יותר ברמה הפנימית מאשר כשהם נאלצים להתמודד עם האיגודים ברמת התעשייה. איגודי העובדים קראו לעובדים לפתוח מחר בשביתות כלליות ברחבי המדינה ולקיים צעדות כמחאה על פגישת הקבינט ביום רביעי.

איגודי העובדים בצרפת צועדים גם כך על חוט דק. הם קיימו השנה מחאות רבות לגבי נושאים שונים, מהרפורמות בפנסיה לקיצוצי משרות במגזר הציבורי ומחירי הדלק הגבוהים. כעת עולה החשש כי העובדים עצמם כבר עייפו משביתות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully