וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמיר שמעה בשדרות: "מספר הילדים יורד"

נעמה טלמור

16.6.2008 / 18:14

שרת החינוך פתחה את מסעה להשקת הרפורמה ביישובי עוטף עזה, שם נתקלה במציאות קשה, והבטיחה שלא ייסגרו גנים

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף. עריכת וידאו: גדי ויינשטוק)

"אני מתרגשת לפתוח את הסיור בשדרות" אמרה הבוקר (שני) שרת החינוך יולי תמיר לוואלה! חדשות עם פתיחת מסעה בדרכים. מטרת המסע, שנערך באוטובוס, היא השקת "אופק חדש" - הרפורמה החדשה במערכת החינוך. בית הספר "גיל" בעיר, בו ביקרה תמיר, פתח ברפורמה בתחילת השנה. תמיר וצמרת משרדה הוכנסו למקלט, שם שמעו סקירה על הרפורמה ועל יישומה בבית הספר.

תמיר שבה ושיבחה את הסכם השכר שהצליחה להשיג עם האוצר. "מדובר בהסכם תקדימי, בהיקף של 5 וחצי מיליארד שקלים שהולכים לסקטור אחד. לדעתי לא היה דבר כזה בתולדות המדינה", אמרה תמיר.

"הרפורמה היא דבר נפלא"

תמר בר חי, מורה בבית הספר, בעלת תואר שני, אמרה כי "הרפורמה היא דבר נפלא שקרה לי, מי שמתנגד אינו מבין. מעבר לאיכות שמקבלים הילדים, אני מרוויחה 12 אלף שקלים בחודש - 5,000 שקלים מעל מה שהרווחתי לפני הרפורמה". היא הוסיפה כי "כל מי שאומר שהרפורמה עושה עוול למורים לא מכיר אותה או לא מבין על מה הוא מדבר".

תמיר המשיכה במסעה אל עבר יישובי המועצה האזורית שער הנגב, שם קיבלה סקירה פחות מלבבת על מצבם של הילדים. "אנחנו עדיין עם מספר ילדים סביר, אך חייבים להבין שהוא הולך ויורד", אמר הצוות החינוכי של תיכון "שער הנגב". ארבע כיתות לימוד צפויות להיסגר בבית הספר היסודי בשנה הבאה. אנשי שער הנגב הציגו בפני השרה את בעיית עזיבת התושבים. מספר הילדים הולך ופוחת ועל כן התעורר חשש כי גנים עלולים להיסגר – דבר שלא יאפשר לכל ילד ללכת לגן ביישובו. תמיר הבטיחה בתגובה כי יהיה גן בכל יישוב כדי שהילדים לא יצטרכו להרחיק ליישוב אחר.

הצוות החינוכי וראש המועצה אלון שוסטר מתארים מציאות חינוכית קשה באזורם. "צריך להודות על האמת", אמר אהרון רוטשטיין, מנהל בית הספר "שער הנגב", "אנו חשים כי מדינת ישראל הפקירה אותנו ואנו לא מתביישים לבקש כסף". במעמד השרה, ביקש הצוות החינוכי מאנשי המשרד תוספת תקציבית כדי שיוכל להמשיך ולנהל מערך חינוכי הולם "במציאות ההזויה שבה אנו חיים", כלשון אנשיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully