וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסדר טיעון לבועז יונה

נתיב נחמני

16.6.2008 / 20:50

מנכ"ל חפציבה לשעבר יפצה את הנפגעים מהקריסה בארבעה מיליון שקלים. התחייב לשתף פעולה עם המשטרה

איריס דומאני

(צילום: איריס דומאני, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

שבע שנות מאסר בפועל, מאסר על תנאי ופיצוי על סך ארבעה מיליון שקלים למשפחות נפגעי "חפציבה" – זה העונש שיוטל על בועז יונה, לשעבר מנכ"ל חפציבה, בתמורה להודאתו, במסגרת עסקת הטיעון עליה חתם שעות ספורות לאחר נחיתתו בארץ.

במסגרת ההסדר שנחתם בין נציגי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה לבין עורך דינו של יונה, יאיר גולן, הוסכם כי יונה יודה באופן מלא באחריות לקריסת החברה. בנוסף, הוא יודה בביצוע שורה של עבירות פליליות בזמן ניהולו את החברה.

כחלק מההסדר, יונה ייחקר על ידי המנהל המיוחד שמינה בית המשפט, עו"ד יצחק מולכו, וישתף עמו פעולה. את הפיצוי הכספי לנפגעים, הוסכם כי יונה יגייס ממקורביו ולא מכספי הנכסים שנמצאים כעת בבעלות המנהל המיוחד או כאלו שיכולים להיות בבעלותו.

"מדובר בהסדר מאוזן, ראוי ומשקף נכונה את כל השיקולים. אנחנו מרוצים", אמר לוואלה! חדשות עו"ד גולן. ממשרד המשפטים נמסר בתגובה כי ההסדר יאפשר את מיצוי החקירה וההליכים המשפטיים כלפי גורמים נוספים המעורבים בפרשה. "שיתוף הפעולה עם המנהל המיוחד עשוי להביא לתועלת רבה בקידום הסדר הנושים. ההסדר יחסוך בזמן שיפוטי, ובמשאבים רבים הכרוכים בניהול תיק מורכב ורחב היקף במשך שנים ארוכות".

כתב האישום שינוסח בהתאם להסדר יוגש לבית המשפט המחוזי בירושלים, עם סיום חקירתו של יונה. עם זאת, בית המשפט אינו מחויב לכבד את תנאי ההסדר בבואו לגזור את הדין.

יונה נחת בישראל סמוך לשעה 17:00, והועבר מיד לחקירה ביחידה לחקירות הונאה בבת ים. מול משרדי היחידה הפגינו עשרות נפגעים מקריסת חברת חפציבה. המפגינים לבשו חולצות שעליהן תמונתו של בועז יונה, והכיתוב "לא נשכח ולא נסלח". הם צעקו לעבר יונה "אין לנו בתים, לקחת לנו הכל". המפגינים מחו גם נגד התנהלות משרד השיכון והבנקים.

הונאה של 300 מיליון שקל

יונה נעצר באיטליה לפני כעשרה חודשים. הסגרתו לישראל התאפשרה לאחר שהוא הודיע לבית המשפט העליון באיטליה לפני כחודש כי הוא מבקש לבטל את התנגדותו להליך ההסגרה לישראל, ולשוב לארץ.

שבועיים לאחר מכן הודיעה משטרת איטליה לישראל כי יונה הוכרז רשמית כבר הסגרה וניתן להעבירו ישראל. באמצעות עורך דינו יאיר גולן, טען אז יונה כי הגעגועים למשפחה וההבנה שההליכים המשפטים באיטליה עלולים להימשך זמן רב, הם אלו שהביאו אותו לבקש לסיים את ההליך.

יונה חשוד בהונאת מאות רוכשי דירות ומספר בנקים, בגניבה ובקבלת דבר במרמה. לאחר קריסת החברה באוגוסט 2007, שהותירה מאות רוכשי דירות ללא הנכס וללא כספם, יונה נמלט מהארץ. בין העבירות המיוחסות לו: רישום כוזב במסמכי תאגיד, מרמה בנסיבות מחמירות, זיוף, גניבה בידי מורשה, הלבנת הון ועבירות על חוק ניירות ערך.

בסך הכל יונה חשוד שקיבל במרמה מעל ל-300 מיליון שקל. עורך דינו מנהל מגעים עם הפרקליטות על חתימת הסדר טיעון עוד כשיונה שהה במעצר באיטליה וצפוי כי כתב האישום נגדו יוגש לבית המשפט בשבועות הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully