וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה מאיימת על אירן בהגברת הסנקציות

16.6.2008 / 13:17

רה"מ הבריטי אמר כי "אם אירן תמשיך להתעלם מהחלטות האו"ם, לא תהיה ברירה". בתגובה משכה אירן 75 מיליון דולר מבנקים באירופה

ראש ממשלת בריטניה גורדון בראון שיחרר היום (שני) איום לאירן, במסיבת עיתונאים משותפת לו ולנשיא ארה"ב ג'ורג' בוש, שכלל אמירה כי "אם אירן תמשיך להתעלם מהחלטות האו"ם ותמשיך להתעלם מהצעות שיתוף הפעולה שלנו, לא תהיה לנו ברירה אלא להגביר את הסנקציות".

"בריטניה תקרא לאירופה להגביר את הסנקציות, ואירופה תענה לכך בחיוב", אמר. עם זאת, הבהיר בראון כי "נעשה כל מה שבכוחנו כדי להמשיך את הדיאלוג". מסיבת העיתונאים התקיימה בסיומו של מפגש בשעות הבוקר בין מנהיגי שתי המדינות שחייליהן מהווים את החלק הארי בכוחות הזרים באפגניסטן ועירק.

נושא המלחמה בעירק לא תפס מקום בחלק התקשורתי של הביקור של בוש בבריטניה, לאור חוסר הפופולריות המשווע שלה בשתי המדינות, כמו גם בשל תדמיתו של בוש באי הבריטי כמחרחר מלחמה.

גם העובדה כי שניהם נמצאים בקשיים פוליטיים מבית לא סייעה ליישם את האג'נדה של שתי הממשלות בנושא עירק. בראיון שפורסם אתמול ב"אובזרבר" הבריטי קרא בוש לגורדון לא לקבוע תאריך יעד לנסיגה מעירק. אלפים הפגינו אתמול בלונדון כנגד המלחמה בת חמש השנים, כשכמה מהם נפצעו ו-25 נעצרו.

הכסף האירני בורח מהיבשת הישנה

ביקורו של בוש באירופה נועד בראש ובראשונה לקדם את הסנקציות על אירן, מה שהוביל את המדינה הפרסית למשוך 75 מיליארד דולר מנכסיה באירופה, וזאת כדי להימנע מחסימתם בעתיד הקרוב, כך מדווחת התקשורת האירנית, שטוענת כי מדובר בהחלטה ישירה של הנשיא מחמוד אחמדינג'ד.

חלק מנכסיה של אירן בבנקים האירופיים הומרו לזהב ולמניות, וחלק אחר הועבר לבנקים אסייתים", אמר סגן שר החוץ מושן טלאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully