וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוטר שתקף חברותיו יכנס לכלא ל-15 חודשים

נתיב נחמני

16.6.2008 / 13:50

השוטר לשעבר הואשם כי תקף שתיים מבנות זוגו דרך קבע כי לא הסכימו לשכב איתו. השופטת הקלה בעונשו משום שהחל טיפול פסיכולוגי

שוטר לשעבר שהורשע בתקיפת שתי נשים שהיו בנות זוגו, כיוון שלא הסכימו לשכב עמו, נידון היום (שני) ל-15 חודשי מאסר בבית משפט השלום בתל אביב. ביצוע גזר הדין נדחה ב-45 ימים כדי לאפשר לשוטר, מוטי אברמוביץ', בן 29, לערער על הרשעתו ועל גזר הדין.

בכתב האישום שהוגש על ידי המחלקה לחקירות שוטרים נטען כי לפני כחמש שנים תקף אברמוביץ' את חברתו במהלך ויכוח על סירובה לקיים עמו יחסי מין. אחר כך איים עליה והשליך עליה חפצים תוך שהיא מנסה להימלט ממנו. על פי גזר הדין, לאחר שהגישה נגדו תלונה, נהג להטריד אותה בטלפון, ולחץ עליה שתחזור בה מתלונתה.

עוד הורשע אברמוביץ' כי לפני כארבע שנים במהלך חופשה באילת, תקף אשה אחרת, התיישב עליה והכה באגרופיו בחזה כיוון שסירבה לעשות כדבריו. בהזדמנויות רבות נהג להכות אותה, גרר אותה בשערותיה, קרע את בגדיה וירק עליה. לאחר מכן נהג לאיים עליה שאם תתלונן הוא יעשה הכל על מנת לפגוע בה וידאג לכך שבתה תוצא מחזקתה. בשל מעשים אלו, הוא הורשע בתקיפה, באיומים ובהדחה בחקירה.

אך האלימות שהפעיל השוטר לשעבר לא הייתה רק כלפי בנות זוגו. אברמוביץ' הורשע כי במהלך קטטה שאירעה בבר, בה היה מעורב לפני שלוש שנים וחצי, הוא איים כי יסגור את המקום ו"יפוצץ אותו". על כך הורשע בעבירת איומים.

במהלך משפטו הכחיש אברמוביץ' את המיוחס לו. "דרך התנהגותו של הנאשם בשתי המתלוננות, היא בעלת דפוסים דומים. הקו המנחה אותו הוא האלימות והאיומים. קו פעולה שמלווה אותו גם באישום השלישי", אמרה השופטת זיוה הרמן-הדסי, כשהכריעה את דינו. "העבירות בהן הורשע הנאשם חמורות ביותר. הנאשם בחר לכפור באשמה וכך נאלצו שתי המתלוננות לעבור עינוי דין נוסף על זה שהיה מנת חלקן. הן נאלצו לבוא ולהעיד, ולהשמיע באוזני כל את העובדות המלמדות על שיטתו ועל מעשיו של הנאשם, אחד לאחד", אמרה השופטת.

"מצאתי כי מדובר באדם אשר האלימות, הכוח והצורך לכפות עצמו על הזולת ולשעבדו לרצונותיו, אפיינו אותו. כל עונש שאינו מאסר בפועל אינו יכול לשרת את המטרה המוצבת בפני בית משפט. אך לאחר שלקחתי בחשבון גם את כל הנסיבות המקלות, בהן טיפול פסיכולוגי שהחל וקבוצה טיפולית לגברים מכים בה הוא אמור להשתלב, הגעתי למסקנה כי לא אמצה את מלוא הדין", קבעה וגזרה את דינו ל-15 חודשי מאסר, שנת מאסר על תנאי ופיצוי על סך חמשת אלפים שקל לכל אחת מהמתלוננות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully