וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה נגד האבות האפרו-אמריקאים

גיל קדרון

16.6.2008 / 13:41

המועמד הדמוקרטי תקף את האבות השחורים על חוסר אחריותם. פרשנים: "זהו מסר ללבנים, לפיו אובמה חולק עמם את אותם ערכי משפחה"

כפי שבדיחות שואה שמורות ליהודים בלבד, ישנם דברים שרק מעומד שחור לנשיאות יכול להגיד לקהל שחור בכנסיה שחורה. בנאום תקיף לרגל יום האב בארה"ב, קבע היום (שני) ברק אובמה כי יותר מדי אבות אפרו אמריקאים, כולל אביו שלו, מאכזבים את ילדיהם. כך דיווחה רשת ABC.

"הם נטשו את תחומי האחריות שלהם", אמר אובמה. "הם מתנהגים כמו ילדים במקום כמו גברים, וזה פגע בתשתית משפחותינו. אתם ואני יודעים שזה נכון, אבל בשום מקום זהו איננו נכון יותר מאשר בקהילה האפרו אמריקאית".

בתקשורת האמריקאית הסבירו את הנאום לא רק בדאגה כנה למשפחות השחורות, אלא הוסיפו כי מדובר בפנייה עקיפה לבוחרים לבנים, שחוששים שסדר עדיפויותיו של מועמד שחור הינו שונה משלהם, כמו גם ערכיו. היה זה למעשה אות לקמפיין מרכזי של מועמד השמאל, בניסיון להקדים תרופה למכה שבוא תבוא מהמחנה הרפובליקני של ג'ון מקיין בדבר ערכי המשפחה העליונים של מועמד השמרנים.

אובמה ציין כי חצי מכל הילדים השחורים בארה"ב חיים במשפחות חד הוריות, וכי סיכויהם לחיות בעוני גדולים פי חמש מהממוצע הארצי. סיכוייהם להיכנס לכלא גדולים פי 20, וכ-40 אחוזים מכלל השחורים חיים בעוני. "כל טמבל יכול להוליד ילד", הטעים הסנאטור מאילינוי. "זה לא הופך אותך לאבא. מה שהופך אותך לאבא הוא האומץ לגדל ילד". הייתה זו הפעם הראשונה שאובמה נאם בכנסיה, מאז עזב את כנסיית "טריניטי יונייטד של ישו", בעקבות הערותיו מעוררות המחלוקת של הכומר שלו לשעבר, ג'רמיה רייט.

"יועציו של אובמה מנסים לבנות נרטיב חדש, שלדעתם הינו הנכון, שמציב אותו בלב המיינסטרים, מה שעשוי לעמעם את ההשפעה של הכומר השערורייתי רייט, ולהשכיח את השמועות על דתו וילדותו", הסביר ל-ABC הפרשן הפוליטי סטיוארט רותנברג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully