וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד שוד ותקיפה הסתיימו בעסקת טיעון

נתיב נחמני

16.6.2008 / 12:43

שלוש נשים וגבר שדדו והשחיתו את פניה של אישה ברחוב פין 1 בת"א. השופט: "ללא הסדר הטיעון היה דינם נגזר לשנות מאסר ארוכות"

שלוש נשים וגבר ששדדו פעמיים את אותה האשה, תוך איומים על חייה, תקיפתה והשחתת פניה בסכין והכל באותה היממה, נידונו היום (שני) לעונשי מאסר של חצי שנה עד שנתיים. הארבעה, כולם בעלי עבר פלילי עשיר, הורשעו רק בתקיפה ובקשירת קשר לביצוע עוון לאחר שחתמו על עסקאות טיעון.

על פי כתב האישום שהוגש נגד הארבעה, זהבית בשן, אלנה גרנוסבקי, אילנית זוהר ומוסטפא אלמגרבי, פגשה בשן את המתלוננת מחוץ למסעדה ברחוב פין שבתל אביב לפני כחצי שנה. יחד עם בחורה נוספת, היא דחפה אותה בין שני בניינים, והציעה לה לקנות ממנה סמים. כשזו סרבה בטענה שאין לה כסף, היא הצמידה סכין לצווארה, חתכה אותה וגנבה מאות שקלים מכיסה.

הנאשמים והמתלוננת גרים בבניין שברחוב פין 1, הידוע כמוק'ד זנות, סחר בסמים ופשע, ומושך אליו הומלסים ואנשי עולם תחתון. מיד לאחר השוד, המתלוננת עלתה לחדרה של גרנובסקי. לאחר שזו האחרונה חבשה את פצעיה, תוך שהמתלוננת מספרת לה על שעברה, אמרה לה גרנוסבקי, כי היא חושבת שהיא יודעת מי עשה זאת והבטיחה שתדבר איתם על מנת שישיבו לה את הכסף שנגנב.

הסדר טיעון בשל קשיים ראייתים

למחרת, חזרה המתלוננת לחדרה של גרנוסבקי על מנת לקבל את כספה בחזרה, שם המתינו לה ארבעת הנאשמים. עם כניסתה לחדר הם השליכו עליה שמיכה, הטילו אותה על הרצפה, אז שלושת הנאשמות היכו אותה נמרצות, תוך שאלמגרבי אוחז ברגליה ומצמיד אותה לרצפה. לאחר מכן, בשן שיסעה את לחייה השמאלית באמצעות סכין וגרמה לחתך עמוק באורך של 20 סנטימטרים.

"כתב האישום המקורי ייחס לנאשמים עבירות חמורות בהרבה, שוד בנסיבות מחמירות, חבלה בכוונה מחמירה וקשירת קשר לביצוע פשע", כתב שופט המחוזי צבי גורפינקל בהחלטתו, והסביר כי הסדר הטיעון שנחתם נערך בעיקר בשל קשיים ראייתים. "רק בשל זאת יש מקום לקבל את ההסדר. אם הנאשמים היו מורשעים ללא הסדר הטיעון, היה דינם נגזר לשנות מאסר ארוכות וממושכות".

"התיק הזה מהווה דוגמה מדוע הביקורת הציבורית על הסדרי טיעון במקרים רבים אינה מבוססת", אמר לוואלה! חדשות יוסי פרידמן עורך דינו של אלמגרבי, שנידון לחצי שנת מאסר מיום מעצרו ולכן ישוחרר בימים הקרובים. "מורכבות התיק, שבסיסה בקושי הראייתי, היא הבסיס להסדר שהושג, כפי שהדגיש זאת בית המשפט כנימוק לגזר הדין המקל עם מרשי אותו אני מייצג מטעם הסניגוריה הציבורית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully