וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גם חוקי נירנברג עברו ברוב קולות"

פנחס וולף

16.6.2008 / 11:42

ח"כ א-סנע תקף את אישור הצעת החוק, לפיה אזרח שביקר במדינת אויב לא יוכל להיבחר לכנסת. "הימין המטורף משתלט על הכנסת"

אזרח שביקר במדינת אויב לא יוכל להיבחר לכנסת – כך אישרה היום (שני) ועדת הכנסת בהכנה לקריאה שניה ושלישית. על פי הצעת החוק של חברי הכנסת זבולון אורלב (איחוד לאומי-מפד"ל) ואסתרינה טרטמן (ישראל ביתנו), הביקור במדינת אויב יתווסף לאלו שנאסר עליהם להתמודד לכנסת בחוק הנהוג היום, ביניהם גזענות ותמיכה במאבק מזוין נגד מדינת ישראל.

בעקבות תמיכת יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ דוד טל, בהצעת החוק, הוא החליט לקדמו בצורה מהירה. רק בשבוע שעבר הצעת החוק עברה בקריאה ראשונה במליאת הכנסת, וטל החליט לקדם את ההצעה בוועדה שברשותו – שם היא עברה פה אחד. בדיון בוועדה לא נכחו חברי כנסת ערבים שעתידם עשוי להיות מושפע במידה שהחוק יעבור בקריאה שניה ושלישית במליאה.

"אני מברכת על כך שהכנסת הצביעה בעד המדינה היהודית והציונית ונגד אלו החותרים נגדה", אמרה בתגובה ח"כ טרטמן. "תקוותי, כי בבחירות הבאות בוגדי המדינה ישארו מחוץ לכותלי הכנסת".

ח"כ טלב א-סנע (רע"ם-תע"ל) אמר כי החוק הוא חלק "מהמרדף הפוליטי והשתלטות הימין המטורף על הכנסת". הוא המשיך והשווה את החוק לחוקי המשטר הנאצי באומרו כי "גם חוקי נירנברג עברו ברוב והם לא היו חוקתיים". לדבריו, "החוק לא ימנע מאיתנו לנסוע לסוריה, כמו שהחוק שאסר לדבר עם נציגי אש"ף לא מנע מאיתנו להידבר איתם. אנחנו לא רוצים להיות עלה תאנה למדינה שהיא לא דמוקרטית", הוסיף.

ח"כ אורלב אמר בעבר כי "צריך להסיר את מסיכת הצביעות ולתבוע מהמנהיגות הערבית נאמנות בלתי מסויגת למדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, כפי שכל מדינה דמוקרטית נאורה תובעת זאת מנבחריה". הוא הוסיף כי "פרשת בשארה והתרסות חלק מחברי הכנסת הערבים, כמו נסיעתם לסוריה ופגישתם עם ראשי החמאס, אינן בגדר חופש הביטוי אלא עידוד מפורש למאבק מזוין במדינת ישראל ועידוד הטרור נגד אזרחיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully