וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ארה"ב תומכת בהעברת חוות שבעא ללבנון"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

16.6.2008 / 10:49

גורמים לבנונים מסרו כי ארה"ב שינתה את עמדתה ותומכת בהעברת החוות ללבנון. "ייתכן שבוש ילחץ על ישראל לסגת מהחוות"

"חל שינוי משמעותי בעמדה האמריקאית בנוגע לסוגיית חוות שבעא, וכעת היא קרובה יותר לעמדה האירופית והערבית התומכת בהשבת החוות לריבונות לבנונית בהתאם להחלטה 1701 של האו"ם" – כך מסרו מקורות לבנונים בכירים לעיתון "אל-חיאת", היוצא לאור בלונדון.

המקורות אמרו כי נושא חוות שבעא היה אחד הנושאים המרכזיים בפגישותיו של נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש בגרמניה, צרפת, איטליה ובריטניה. לדבריהם, וושינגטון מגלה הבנה כלפי העמדה הלבנונית שזוכה לגיבוי ערבי, אירופאי, בינלאומי ואף לגיבוי של מזכ"ל האו"ם באן קי מון.

המקורות לא שללו את האפשרות שארצות הברית תלחץ על ישראל לסגת מחוות שבעא. "בוש החליט להשיג הישג לפני תום כהונתו. הדיווחים מהבירות האירופאיות שבהן ביקר בוש מדברים על אופטימיות בנוגע לשחרור החוות", הוסיפו.

לפני שבוע דיווח העיתון "אל-חיאת", כי במהלך ביקורו של נשיא צרפת ניקולא סרקוזי בלבנון, הוא נפגש עם יושב ראש סיעת חיזבאללה בפרלמנט הלבנוני, מוחמד רעד, ודן עימו בסוגיית חוות שבעא. לפי הדיווח, נציג חיזבאללה אמר לסרקוזי כי ארגונו מוכן לדון בהשבת החוות "בדרכים דיפלומטיות".

חוות שבעא הן שטח של כ-25 קמ"ר שנכבש במלחמת ששת הימים על ידי ישראל מסוריה. השטח ממוקם במורדות המערביים של הר החרמון מדרום לכפר הלבנוני שבעא. מאז נסיגת ישראל מלבנון בשנת 2000 טוענת לבנון כי החוות שייכות לה, אולם בקהילה הבינלאומית קיימת מחלוקת האם הריבונות המקורית של השטח היא לבנונית או סורית. החוות משמשות עילה בידי חיזבאללה להמשך המאבק המזוין בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully