וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המשבר הכלכלי החמור מזה 30 שנה"

16.6.2008 / 9:47

שרי האוצר של המדינות העשירות בעולם נפגשו בסוף השבוע, אבל לא באו עם בשורה. נשיא דרום קוריאה הביע דאגה מעליית המחירים

כלכלת העולם נמצאת בסכנה הגדולה ביותר שלה ב-30 השנים האחרונות - כך אמר הבוקר (שני) נשיא דרום קוריאה לי מיונג באק, שביטא את הדאגה של מנהיגי העולם ומכווני הכלכלה בנוגע לעליית המחירים החדה של החודשים האחרונים.

שרי האוצר של שמונה המדינות המתועשות, ה-G8, נפגשו בסוף השבוע ביפן, והזהירו שהאינפלציה הגואה עשויה לפגוע בצמיחה, אולם לא יצאו מהפגישות עם בשורה מעניינת או רלוונטית שתסייע בהרגעת המחאות ההולכות ומתרחבות בעולם.

"לא יהיה זה מוגזם לומר שהעולם נמצא במשבר החמור ביותר שלו מאז משבר הנפט של שנות ה-70, כשמחירי הנפט והאוכל שוברים שיאים חדשים", אמר הנשיא הקוריאני.

מנהיגי העולם משלמים מחיר פוליטי

לי נבחר ברוב גדול בדצמבר האחרון, אולם מעמדו הפוליטי, כמו זה של שועי עולם רבים אחרים, נפגע משמעותית בעקבות חוסר יכולתו לעצור את כדור השלג הכלכלי. מלבד המהומות ההמוניות נגד הסכם ייבוא בשר הבקר מארה"ב, מלינים אזרחי החלק הדרומי של חצי האי הקוריאני על תוכניות ההפרטה שלו ועל מחירי הדלק. דבריו של לי נאמרו בדיוק כשמחירי התירס האמריקאי קפצו בשלושה אחוזים לשיא חדש, ובעוד מחירי הנפט החלו לרדת מעט מאז שמפיקת הנפט הגדולה בעולם, ערב הסעודית, התחייבה להגביר את קצב ההפקה שלה.

לאור הערפל סביב הסיבות למשבר, ביקשה שרת האוצר הצרפתית שקיפות גדולה יותר בכל הקשור למנגנוני הכלכלה העולמיים, ודרשה מקרן המטבע הבינלאומית לחקור את פעילותו של השוק העולמי.

משקיפים מצפים כי ההתבטאויות האחרונות מקובעי המדיניות הכלכלית בבנק הפדרלי של ארה"ב והבנק האירופי המרכזי יגרמו לבנקים העולמיים המובילים להעלות את הריבית על מנת לעצור את עליית המחירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully