וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

38 חודשי מאסר ל-4 עולים שהונו קשישים

נתיב נחמני

16.6.2008 / 9:26

הארבעה, עולים מרוסיה, נהגו לאסוף קשישים לרכבם ולהכריח אותם לשחק בקלפים, בתום הנסיעה דרשו מהם עשרות אלפי שקלים

19 עד 38 חודשי מאסר בפועל נגזרו במסגרת עסקת טיעון על ארבעה עולים מרוסיה שהורשעו בסחיטה באיומים ובהוצאת כספים במרמה מעשרות קשישים באזור המרכז.

על פי כתב האישום הנאשמים וולרי רפצ'קו, רומן ספוזניקוב, ולדיסלב סמוילוביץ ואולג גרשקוף נהגו לנסוע ברכבם באזור המרכז ולאסוף קשישים שהבחינו כשהם ממתינים בתחנת אוטובוס. במהלך הנסיעה הנאשמים עיכבו את הקשישים ברכבם לעיתים במסווה של תקלה מכנית, על פי כתב האישום לימדו הנאשמים את הקשישים לשחק בקלפים ושכנעו אותם להמר על סכומי כסף קטנים.

על פי כתב האישום, גם כשחלק מהקורבנות התנגדו היו הארבעה מפעילים עליהם לחץ ולא איפשרו להם לצאת מהרכב. בתום המשחק טענו הנאשמים כי הקשישים חייבים להם סכומי כסף גדולים ולעיתים אף עשרות אלפי שקלים. עוד עולה מכתב האישום, כי בחלק מהמקרים אחד הנאשמים היה נכנס למשחק כתייר או כעובר אורח על מנת לשכנע את הקשישים לשחק גם כן. הנאשמים במרמה, גזלו סכום כולל של כארבע מאות אלף שקלים מעשרים וחמישה קשישים בתקופה שנפרסה על פני שלוש שנים.

"הנאשמים פעלו בשיטות מתוחכמות של התארגנות וסחיטה באיומים של כספים של קורבנות שפותו לחשוב כי הפסידו במשחק קלפים", קבע שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב צבי גורפינקל. "מעשה המרמה תוך סחיטת הכסף מחייבים היו הטלת עונשי מאסר בפועל של שנים לא מעטות, אולם הצדדים הגיעו להסדר טיעון", אמר השופט וגזר על רפצ'קו וספוזניקוב 38 חודשי מאסר בפועל, על סמוילבויץ נגזרו 30 חודשי מאסר ועל גרשקוף 19 חודשים במסגרת עסקת הטיעון.

בנוסף גזר השופט על ארבעת הנאשמים שנת מאסר על תנאי למשך שלוש שנים, והורה להם לפצות את קורבנותיהם ברוב הסכום שהוצא מהם במרמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully