וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר מד"א: רק 4.3 אחוז תורמים דם

קובי מנדל

16.6.2008 / 7:08

הסקר, שנערך לרגל יום הדם הבינלאומי, העלה עוד כי מרבית התורמים הם אנשים צעירים, וכי נשים מהוות רק 25% מהתורמים

רק 4.3 אחוז מכלל הישראלים מוצאים לנכון לתרום דם. כך עולה מנתוני סקר של מרכז שרותי הדם של מד"א שנערך לרגל יום תורם הדם הבינלאומי. על פי הסקר, כל תורמי הדם בישראל הם מתנדבים, שאינם מקבלים שום תמורה ממשית על תרומתם. 75 אחוז מהתורמים הם אנשים צעירים ( בין הגילים 17-40 שנה) , כאשר כ-23% מתוכם הם חיילים בשירות סדיר, זאת לעומת 24% בשנה שעברה.

עוד עולה מהסקר כי הישראלים תורמים בממוצע כ-1.3 פעמים בשנה, כאשר רק 25% מתורמי הדם הם נשים. הסיבה העיקרית לשיעור התרומה הנמוך בקרב נשים הוא חסר דם (אנמיה). סך הכול הותרמו בשנת 2007 289,585 מנות דם, בכל רחבי הארץ. זוהי עליה של כ-0.8% לעומת התרמות הדם ב-2006. הסקר גם מגלה כי בכל שנה מצטרפים למעגל התורמים כ-15,000 תלמידי כיתות י"ב שאחוזם מסך כל התרומות מגיע ל-43 אחוזים. בכל שנה מאובחנים כ- 500 תורמים (0.3% מהתורמים) כמי שלא ניתן להשתמש בדם שתרמו בשל חשד למחלות העלולות לעבור בעירוי. כל תורם כזה מקבל משירותי הדם הודעה, ומופנה להמשך מעקב אצל הרופא המטפל שלו.

"שיעור התורמים בארצות הברית נע בין 3-4 אחוז, וכך גם בארצות מערביות אחרות, אבל ברור שהיינו רוצים שכמה שיותר ישראלים יתרמו, כדי שלא נצטרך לארגן התרמות חירום בעיקר בתקופות החגים וחודשי הקיץ כשיש מחסור עונתי בעתודות הדם". מסבירה פרופ' אילת שנער מנהלת שירותי הדם. " אחוז התורמים בישראל נושק לגבול ה-5% הנדרשים כדי שיהיה מספיק דם לענות על כל דרישות המערכת הרפואית בישראל, מה שאומר שאנחנו בהחלט במקום טוב באמצע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully