וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטים בעקבות המיתולוגיה היוונית

15.6.2008 / 20:20

יש כאלו שלא מסתפקים בקריאת המיתולוגיה היוונית, אלא רוצים לחיות אותה. קבוצה של שייטים חובבנים יצאו לשיט בעקבות גיזת הזהב המיתולוגית

(צילום: רויטרסץ עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

שייטים חובבנים מהעיר וולוס שביוון התאמנו מזה כשנה וחצי לקראת צאתם אתמול (שבת) למסע ימי המנסה לחקות את המסע המיתולוגי של יאסון והארגונאוטים אחר גיזת הזהב.

לפי המיתולוגיה היוונית, יצאו הלוחמים מהעיר איאולקוס (היום: וולוס) והגיעו עד ארץ קולכיס (גיאורגיה של היום). השייטים המודרניים מקווים שהמסע יימשך חודשיים לעומת מסע הארגונאוטים, שנמשך ארבעה חודשים. השיט יתבצע בספינה שהיא העתק מדויק של ספינת הארגונאוטים. הספינה החדשה נבנתה בעזרת אותם כלים ואותם חומרים מהם נבנתה הספינה העתיקה: עץ, דבק וחבלים.

לפי המיתולוגיה היוונית, במאה ה-14 לפנה"ס יצאו יאסון והארגונאוטים למסע מיוחד בחיפוש אחר גיזת הזהב הקדושה, עליה שמר דרקון אימתני. במסעם נתקלו הלוחמים בהרפתקאות רבות ומסוכנות, לרבות עימות עם האל זאוס.

את הספינה, שבנייתה נמשכה שנתיים, עיצבו הבנאים בעזרת צילומים של ציורי ספינות עתיקים על גבי כדים, פרסקאות והתייחסויות לספינות מכתבים מאותה תקופה שנאספו מספריות ומוזיאונים ברחבי העולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully