וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נפלוש לפקיסטן אם תקיפות הטליבן יימשכו"

טלי גולדשטין

15.6.2008 / 17:23

נשיא אפגניסטן ההכריז כי יש למדינתו יש זכות להכנס לפקיסטן בשל תקיפות הטליבן, והזהיר: "ניקח את העניינים לידינו"

נשיא אפגניסטן חמיד קרזאי הזהיר היום (ראשון) כי כוחותיו יפלשו לפקיסטן על מנת למנוע מלוחמי הטליבן לתקוף בשטח מדינתו. במסיבת עיתונאים שקאבול, אמר קרזאי כי בידי החיילים האפגנים הזכות להיכנס לפקיסטן מאחר שהתקפות החמושים באפגניסטן "מעניקה להם את הזכות להגיב בצורה דומה".

נשיא אפגניסטן דחק בעבר בפקיסטן וכוחות בעלות הברית להגביר את המאמצים במלחמה נגד החמושים הקיצונים במאחזיהם בגבול פקיסטן-אפגניסטן, אך זוהי הפעם הראשונה שהוא רמז כי "ייקח את העניינים לידיו". עוד הזהיר קרזאי גם כי סבלנות ממשלתו כלפי המצב אוזלת. לדבריו, ההתקפות חוצות הגבול גרמו להרס בתים ובתי ספר.

"זהו מסע דו-סטרי, ואפגניסטן מצטיינת במסעות אלו. נשלים את המסע, נלכוד אותם (החמושים) ונשמיד אותם. ננקום על כל מה שהם עשו לנו במשך כל כך הרבה שנים", אמר קרזאי.

בתוך כך, חיילים אפגנים וחיילים של בעלות הברית הרגו למעלה מ-15 חמושים ולכדו חמישה בעת מבצע ללכידת מאות אסירים שברחו מהכלא בעיר קנדהאר.

בנאומו היום התייחס קרזאי גם למנהיג הטליבן בפקיסטן בייטולה מחסוד. לפי הערכות ה-CIA והממשל בפקיסטן, מחסוד הוא המוח מאחורי ההתנקשות במנהיגת האופוזיציה בנזיר בוטו בשנה שעברה. "על בייטולה מחסוד ועל ממשלת פקיסטן לדעת שנעקוב אחריו ונפגע בו בביתו או היכן שיהיה", אמר קרזאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully