וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נכה צה"ל? לא תקבל תרופות עד הבית

יהושע בריינר

15.6.2008 / 16:24

מחלוקת בין משרד הביטחון לספקית תרופות מאיימת על אספקת תרופות לנכים הזקוקים לכך. ארגון נכי צה"ל מבטיח לצאת במאבק

מחלוקת בין משרד הביטחון לספקית תרופות עלולה להוביל למחסור בתרופות לנכי צה"ל. אם לא תיפתר המחלוקת, יאלצו נכים רבים, שחלקם אינם יכולים לצאת מביתם לבדם, להגיע לבתי המרקחת בשביל תרופותיהם, על אף שמשרד הביטחון אמור לספק אותן עד לביתם. "זה זלזול בנכי צה"ל", אמר יו"ר ארגון נכי צה"ל משה מטלון. "המצב מעלה חשד להתנהלות בלתי תקינה בנושא אספקת התרופות לנכים".

סלע המחלוקת נמצא במרכז לאספקת תרופות לנכים. עד כה השתמש משרד הביטחון בשירותי ספקית התרופות 'טלפארמה', שהביאה תרופות הכרחיות לנכי צה"ל עד לביתם במשלוחים מיוחדים. לפני כחצי שנה החל משרד הביטחון לעבוד במקביל עם ספקית תרופות נוספת, 'תרופה לכל', במסגרת פרוייקט נסיוני.

לדברי מטלון, על אף שאורך הפרוייקט נקבע לשישה חודשים, החליטו במשרד הביטחון להאריך את התוכנית עם החברה החדשה מעבר לזמן שנקבע מראש. עקב כך, הודיעה חברת 'טלפארמה' לנכים כי תפסיק שליחת התרופות לביתם, וכעת ייאלצו נכים רבים להגיע עד לבית המרקחת על מנת לקבלן.

"לא נאפשר שיזלזלו בנו ובזכויותינו, וימנעו מנכים קטועי גפיים, משותקים, עיוורים ואחרים את השירות ההכרחי של קבלת תרופות עד הבית", אומר מטלון, "אין לנו כל עניין או העדפה בבחירת ספקית התרופות, הדבר היחיד שמעניין אותנו הוא שהשירות יסופק בצורה הטובה ביותר". לדבריו, במידה שלא יחול שינוי עד החודש הבא, ייצאו הנכים למאבק.

במשרד הביטחון טוענים כי מי שהפר את חוזה ההתקשרות היא דווקא חברת 'טלפארמה', וכי החברה בעצמה אישרה את קיום הפיילוט בתמורה להארכת החוזה עמה עד לאוקטובר 2008. "על פי כללי ההסכם", נכתב בתגובת המשרד, "על הספק להודיע לפחות 180 יום מראש על הפסקת ההתקשרות. לאחר הודעת החברה, נוקט המשרד צעדים משפטיים שמטרתם למנוע הפסקת דיוור התרופות ולהבטיח אספקת תרופות סדירה לכל הנכים".

ניצן שקל, מנכ"ל חברת 'טלפארמה' הגיבה לדברים: "כפי שנאמר על ידי יו"ר ארגון נכי צה"ל, כל ההתנהלות הנוגעת לפיילוט נראית מוזרה ובלתי תקינה. 'טלפארמה' רוצה להדגיש במיוחד שמדובר ביועצת חיצונית של אגף השיקום שהגישה מסקנות בתום עבודתה, ולאחר מכן הקימה חברה שהיא כיום 'הפיילוט הניסיוני'. מיותר לציין שמסקנות הפיילוט ישפיעו כנראה על אופן המכרז הבא אשר יפגע בנכי צה"ל על ידי אי אספקת תרופות לבתי הנכים".

"כמו כן גם לא מועלית כל דרישה למחויבות של אספקת התרופות לבית של נכי צה"ל בשעת חירום, כפי שעשינו במהלך מלחמת לבנון השנייה, בעת שבתי המרקחת בצפון היו סגורים. התבצעה כאן הפרה חד צדדית וללא התרעה מראש מצד משרד הביטחון תוך פגיעה כלכלית בחברת טלפארמה".

"אתמול התקבלה פנייה מצד אגף השיקום לשקול את המשך אספקת התרופות כדי למנוע פגיעה בנכי צה"ל והועלה פתרון למזער את הנזק שנגרם ל'טלפארמה'. החלטה סופית תתקבל בימים הקרובים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully