וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השוטרת שנחטפה כשלה בתפקידה"

נתיב נחמני

15.6.2008 / 17:16

כך קבעה ועדת הבדיקה של המשטרה. "הייתי מצפה מהשוטרים לא לתת לאירוע להתפתח", אמר המפכ"ל כהן בעקבות המסקנות

שי מכלוף

השוטרת שנחטפה על ידי העבריין אייל פרץ, לפני כחודש, כשלה בהתנהלותה בשלבים הראשונים של החטיפה, וכך גם חבריה - כך קבעה וועדת הבדיקה שמינה מפכ"ל המשטרה, רנ"צ דודי כהן. "הייתי מצפה כי שוטרי תחנת אשדוד לא היו נותנים לאירוע להתפתח מעבר לשלביו הראשונים. יש באירוע כזה כדי להשפיע על כושר ההרתעה של המשטרה", אמר כהן לאחר קבלת מסקנות הוועדה. בוידאו המצורף ניתן לראות את שחזור האירוע, שהתרחש לפני כשבוע וחצי באשדוד.

בתוך כך, קבעו חברי הוועדה כי על מנת שלא לסכן את חיי השוטרת, השוטרים פעלו יפה על מנת למצות המשא ומתן עם החוטף.

עם קבלת המסקנות, שיבח המפכ"ל את השוטר שירה בחוטף, רפ"ק אופיר בינדר. "הוא גילה אומץ לב ותעוזה, תוך סיכון חייו, ובכך הציל חיי אדם. התנהגותו ראויה לחיקוי ודוגמה", אמר המפכ"ל. חברי הוועדה הבודקת שיבחו גם הם את פעולת ניטרול החוטף בזירה בה הסתיים האירוע, "ההחלטה נכונה, מקצועית ומחויבת המציאות בנקודת הזמן בו נשקפה סכנת חיים ממשית ומיידית, לשוטרת ולאחרים בזירה", כתבו בהחלטתם.

כשל בתיאום בין המחוזות

שמונת חברי הוועדה, בראשות נצ"מ יקי אזולאי, קבעו כי תחילת הכשל בניהול האירוע היה בכך שהשוטרים לא מנעו את יציאתו של פרץ משטח תחנת אשדוד. באותה העת פרץ היה תחת השפעת סמים, והצמיד אקדח טעון לראשה של השוטרת.

חברי הוועדה ציינו כי גם בפעילות השוטרים שחסמו את ניידת המשטרה, בה נסעו החוטף והשוטרת במחלף לוד, נמצאו ליקויים וסטיות מנהלי המשטרה. אולם באופן כללי ציינו את הפעולה לטובה - בכך שהפסיקו את המרדף והפכו את האירוע לסטאטי, בניסיון להשיג שליטה על הרכב בו נמצאת השוטרת ולמנוע פגיעה בעוברי אורח.

אחד הכשלים שעלו בזירה נובע דווקא מהתנהלות מפקדי מחוזות המרכז והדרום. ממסקנות הוועדה עולה כי לא היה תיאום מלא בין שני המפקדים ועקב כך, חלק מהשוטרים שנכחו בזירת האירוע סברו בטעות כי השוטרת נחטפה בכלל ביידי מחבל ולא ביידי עבריין הנתון להשפעת סמים, ידיעה שמצריכה אותם לפעול תחת נהלים שונים.

ההמלצות: אימון ותרגול

תרגול ואימון השוטרים בהתנהלות באירוע תפיסת בני ערובה, הטמעת נהלים ופקודות וגיבוש תורת לחימה, הן חלק מהמלצות חברי הוועדה למפכ"ל. בנוסף נקבע כי יש לתת דגש לתיאום בין מרחבי המשטרה באירוע בסדר גודל כזה.

חברי הוודעה גם נתנו המלצות אישיות לגבי חלק מהמעורבים באירוע, בהן השוטרת שנחטפה. רנ"צ כהן הורה לראש אגף משאבי אנוש של המשטרה לבחון את ההיבטים המשמעתיים בהמלצות הוועדה ולהציג את מסקנותיו בפניו בקרוב.

"זהו אירוע מורכב אשר חייב פעילות מבצעית נחושה ומדויקת. אחד מערכיו הבולטים של הארגון בהיבט המבצעי הוא ערך החתירה למגע, נחישות מפקדים נדרשת בכל השלבים. אירוע חטיפת שוטר הוא אירוע מכונן ויש בו כדי להשפיע על כושר ההרתעה של המשטרה. אני מצפה מהשוטרים לפעול ברוח זאת", אמר המפכ"ל לאחר שבחן את המלצות הוועדה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully