וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דמשק: שליחיו של סרקוזי נפגשו עם אסד

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

15.6.2008 / 15:49

לאחר נתק על רקע המשבר המדיני בלבנון, נפגשו היום יועצים של נשיא צרפת עם אסד, ודנו ביחסי צרפת-סוריה ובמו"מ עם ישראל

נשיא סוריה בשאר אסד נפגש היום (ראשון) עם שני יועצים בכירים של נשיא צרפת ניקולא סרקוזי. השניים, מזכ"ל ארמון האליזה קלוד גיאן ויועצו המדיני של הנשיא ז'אן דוויד לויט, העבירו לאסד איגרת מסרקוזי. סוכנות הידיעות הסורית מדווחת כי בפגישה דנו המשתתפים ביחסים בין צרפת לסוריה ובהתפתחויות האחרונות במזרח התיכון. בעיקר הושם דגש על שיחות השלום בין ישראל לסוריה.

בפגישה השתתפו גם שר החוץ הסורי וואליד מועלם והשגריר הצרפתי בדמשק. לפי הדיווח, "השיחות היו פורות וקונסטרוקטיביות והן שיקפו את עמדות הצדדים בנוגע לצורך לחזק את היחסים בין סוריה לצרפת באופן שישרת את האינטרסים של שתי המדינות". בנוסף דנו המשתתפים "בצורך לשתף פעולה על מנת להשיג שלום צודק וכולל באזור".

לפני מספר ימים הזמינה צרפת את נשיא סוריה בשאר אסד לתהלוכה הצבאית של "יום הבסטיליה", שתיערך בפריז ב-14 ביולי. אסד הוא אחד מעשרות מנהיגים מדינות, לרבות ישראל, שהוזמנו לפסגה מיוחדת בפריז ב-13 ביולי. ראשי המדינות כולם קיבלו אף הם הזמנה לחגיגות "יום הבסטיליה". ראש הממשלה אהוד אולמרט כבר אישר את בואו.

היחסים בין צרפת לסוריה נקלעו בשנה שעברה למשבר דיפלומטי בעקבות האשמותיו של סרקוזי כי סוריה אחראית למשבר הפוליטי בלבנון. לפני חצי שנה הודיע סרקוזי כי לארצו לא יהיו יותר יחסים עם סוריה, עד שזו תראה מוכנות לאפשר לפרלמנט הלבנוני לבחור נשיא. "כבר לא מספיקות לי מילים. אני רוצה מעשים. הגעתי לסוף הדרך עם אסד", אמר בזמנו סרקוזי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully