וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: ההתנחלויות הן המכשול העיקרי

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

15.6.2008 / 15:17

במסיבת עיתונאים שקיים ברמאללה עם רייס אמר יו"ר הרשות כי השניים דנו גם בערוץ הסורי-ישראלי. רייס: "לדון בעתיד ההתנחלויות"

לאחר שמזכירת המדינה קונדוליזה רייס העבירה ביקורת חריפה על ההתנחלויות בפגישתה עם שרת החוץ ציפי לבני, יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן אומר דברים דומים. במסיבת עיתונאים שקיימו שני המנהיגים ברמאללה אמר אבו מאזן כי הוא דן עם רייס בנושאים שונים, ביניהם מסלול המשא ומתן הישראלי-סורי, וכי הודיע לרייס כי "ההתנחלויות הן המכשול העיקרי במשא ומתן לשלום בין ישראל לפלסטינים".

אבו מאזן אמר עוד כי הפלסטינים ימשיכו לנהל משא ומתן עם ישראל בפיקוח ובסיוע אמריקאי. "כולנו תקווה שנגיע להסכם שלום עד סוף השנה בהנחה שימולאו התנאים לכך, כשהבולט ביניהם הוא הסרת ההתנחלויות". אבו מאזן התייחס גם להצעת הרגיעה המצרית ואמר כי הוא שוחח עם רייס על הרגיעה, "שתוביל לסיום הסבל של העם הפלסטיני ולהסרת המצור על עזה".

מזכירת המדינה רייס אמרה כי מה שחשוב הוא ליצור אווירה של אמון בין הצדדים. "לצערי התקבלו החלטות בעלות השפעה שלילית על השלום", אמרה. לדבריה, במהלך המשא ומתן על הפלסטינים והישראלים לדון בהתנחלויות אשר משפיעות על הסדר הקבע. "ריבוי ההתנחלויות היא בעייה שמדאיגה את כל המדינות השכנות ואת מדינות אירופה, ולא רק את הפלסטינים".

רייס הוסיפה כי יש צורך לשפר את תנאי החיים של העם הפלסטיני. "הגיע הזמן להקים מדינה פלסטינית. העם הפלסטיני סבל רבות ומגיע לו להקים מדינה". מחר תיפגש רייס עם שר הביטחון אהוד ברק ועם ראש הממשלה הפלסטיני סלאם פיאד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully