וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אב בשפרעם: "קודם לחקור את שר הביטחון"

ניר יהב וקובי מנדל

15.6.2008 / 17:00

עאדל טורקי, אב לשתיים מהנרצחות בפיגוע בשפרעם, אמר את הדברים בעקבות הודעת הפרקליטות ל-10 תושבי שפרעם, כי היא שוקלת להעמידם לדין בפרשת הלינץ’ בעדן נתן זאדה

"אם הפרקליטות רוצה לחקור פעם נוספת, היא צריכה קודם לחקור את שר הביטחון ואת מפקד תחנת המשטרה בשפרעם באותם ימים, ואת כל האחראים האחרים בארץ, שנתנו נשק לחייל - ורק אחר כך לחקור את תושבי שפרעם", כך אמר היום (ראשון) עאדל טורקי, אביהן של עזאר ודינה, שתי אחיות שנרצחו על ידי המחבל היהודי עדן-נתן זאדה, לפני כשלוש שנים.

היום הודיעה הפרקליטות כי היא שוקלת להגיש כתבי אישום נגד עשרה תושבי שפרעם, החשודים במעורבות בהריגת המחבל זאדה. בתגובה, אמר יו"ר חד"ש, ח"כ מוחמד ברכה, כי "הפרקליטות כבר רשמה על שמה קופת שרצים מסריחה כנגד הציבור הערבי בתיקי אוקטובר 2000 כשהחליטה לסגור אותם. בתיקים של הטבח בשפרעם מביאים את הקורבן לדין. זה היפוך גמור של הצדק ויכול להיות שיש לבדוק הגשת כתבי אישום נגד אלה שבפרקליטות שנגועים בגזענות מסריחה".

לדברי ח"כ ברכה, "יש מקום להגיש כתבי אישום, אבל נגד אלו שידעו את מסוכנותו של נתן זאדה ושתקו ונגד הגורמים שנתנו לו חממה באחת ההתנחלויות כדי לבצע את הפשעים שלו".

יצחק נתן-זאדה, אביו של המחבל, אמר בראיון לגלי צה"ל כי ההחלטה נובעת מ"פחדנות של הממשלה ושל שר הביטחון ושל המשטרה שלא רוצים להעמיד אותם לדין. אם הם רצחו בן אדם אז צריך להעמיד אותם לדין, אם הם לא רצחו אז איפה הבן שלי?" אנשי ימין ותושבים מהכפר תפוח בו התגורר נתן-זאדה איימו כי אם לא יוגשו כתבי אישום בגין רצח, לא יפסלו אפשרות של נקמה מצדם.

יו"ר בל"ד, ח"כ ג'מאל זחאלקה, הגיב בזעם ואיים במחאה גדולה. "שוב מאשימים את הקורבן. זוהי התגרות בציבור הערבי וברגשותיו ובכאבו. המשטרה לא השקיעה מאמץ בחקירת הסיוע והעידוד שקיבל הפושע נתן זאדה ובמקום זאת נטפלת לאלה שהיגנו על עצמם ומנעו טבח המוני. אם אכן יעמידו אנשים למשפט לא נעבור על כך בשקט ותהיה מחאה גדולה".

היום נודע כי פרקליטות המדינה שוקלת להגיש כתבי אישום נגד עשרה תושבי שפרעם, שחשודים במעורבות בהריגת חייל צה"ל עדן נתן זאדה, לאחר שרצח ארבעה בני אדם בפיגוע בשנת 2005.
הפרקליטות הודיעה לעשרה, כי היא שוקלת להאשים אותם בעבירות תקיפה ואלימות, בדרגות חומרה שונות, וכי הם זכאים לשימוע, בטרם קבלת החלטה בעניינם.

"פגיעה קשה בשלטון החוק"

לפני כשלוש שנים נסע עדן נתן זאדה באוטובוס אגד מתחנת לב המפרץ לשפרעם, כשהוא חמוש ברובה מסוג M-16 ומחסניות עם כדורים, במטרה להרוג בנוסעי האוטובוס. כאשר עצר האוטובוס באחת התחנות בשפרעם, רצח זאדה ארבעה נוסעים חפים מפשע ופצע נוספים. לאחר הירי נעצר זאדה על ידי המשטרה, נשקו נלקח ממנו, והוא נכבל באזיקים.

בתוך כך הגיע המון למקום, וחלק ממנו התפרע, מנע מן המשטרה לבצע את תפקידה, ובמשך כשעתיים תקף את זאדה ואת השוטרים באמצעים שונים, עד שהביא למותו של זאדה ולפציעה של השוטרים. בעקבות האירוע נוהלה חקירת משטרה, במסגרתה נחקרו עשרות חשודים ונגבו מאות הודעות. תיק החקירה הועבר לפרקליטות מחוז חיפה, שבחנה את חומר החקירה וגיבשה את המלצותיה.

גורמים בפרקליטות מדגישים, כי מבלי לגרוע מחומרת מעשיו הרצחניים של זאדה, באירועים שהביאו למותו של זאדה נעברו על ידי מספר משתתפים עבירות פליליות, וכי בעצם ביצוען – בבחינת נטילת החוק לידיים בידי אותם אנשים – היתה פגיעה קשה בשלטון החוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully