וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטודנטים בעזה לרייס: רוצים ללמוד בחו"ל

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

15.6.2008 / 11:31

הסטודנטים פנו בכתב למזכירת המדינה האמריקאית: "מדינה פלסטינית לא יכולה לקום מבלי שצעיריה יקבלו השכלה"

סטודנטים בעזה פנו למזכירת המדינה האמריקאית קונדוליזה רייס בבקשה לסייע להם לצאת ללמוד בחו"ל. הסטודנטים, המאוגדים בוועדה חדשה המכונה "ועדת הסטודנטים המקופחים בעזה", שיגרו מכתב לרייס המבקרת בישראל, בו סיפרו לה על המצור הישראלי שבעטיו נמנעת מ-700 סטודנטים ברצועה היציאה ללמוד בחו"ל.

"מאות סטודנטים פלסטינים כלואים בעזה מזה יותר משנה ונמנעת מהם האפשרות ללמוד בארצות הברית, בבריטניה, בגרמניה, בירדן ובמדינות רבות אחרות", נכתב. "עתידם של הסטודנטים הללו נמצא תחת איום בגלל המצור שמטילה ישראל על רצועת עזה. הסטודנטים אינם מצליחים להגשים את חלומותיהם ותוכניותיהם לעתיד נעלמות".

הסטודנטים פנו למזכירת המדינה וביקשו ממנה להתערב למענם. "אנו פונים אלייך כמזכירת המדינה, שהיא בעלת הברית הקרובה ביותר של ישראל, להפעיל לחץ דיפלומטי נוסף על ישראל כדי לשכנע אותה לאפשר לסטודנטים הכלואים בעזה לצאת ללימודיהם האקדמיים. אנו רואים בכך עונש קולקטיבי בלתי חוקי והתנהגות לא מוצדקת שמטרתה למנוע מסטודנטים לרכוש השכלה. מדינה פלסטינית לא יכולה לקום מבלי שצעיריה יקבלו השכלה".

השבוע פנה שליח הקוורטט למזרח התיכון וראש ממשלת בריטניה לשעבר, טוני בלייר, לישראל בבקשה לאפשר לסטודנט הפלסטיני וויסאם אבו עג'וה לצאת מעזה ללימודי תואר שני בבריטניה. במכתבו לאבו עג'וה כותב בלייר, כי יעשה כל מאמץ על מנת לאפשר לו לצאת ללמוד. "לשכתי עדכנה את ממשלת בריטניה במצבך. הממשלה מחויבת להבטיח כי סטודנטים פלסטינים – בין אם מעזה ובין אם מהגדה – יוכלו לנצל הזדמנויות אקדמיות, והיא הבטיחה לי כי הם יעלו את הנושא בפני הדרגים הגבוהים ביותר ברשויות הישראליות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully