וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ: "ברק מונע פעולה בעזה"

פנחס וולף

15.6.2008 / 11:09

אולמרט הגיב לדברי שר הביטחון, לפיהם המצב הפוליטי מעכב את ההחלטה על הרגיעה בעזה. "הדברים שנאמרו בנושא היו מיותרים וחסרי שחר"

ראש הממשלה אהוד אולמרט הגיב היום (ראשון) לדברי אהוד ברק ביום שישי כאילו אין רגיעה בדרום בגלל המצב הפוליטי בישראל. אולמרט אמר כי "שחרור גלעד שליט הוא חלק בלתי נפרד מהרגיעה. שום דבר אחר, כולל שיקול פוליטי, לא עיכב את קבלת ההחלטה הזאת והדברים שנאמרו בנושא היו מיותרים וחסרי שחר". לדברי אולמרט, "אם ניתן יהיה להפסיק ברגיעה את ירי הרקטות, מה טוב, אם ההתנהלות בשטח לא תוכיח שהפסקת הטרור מתקיימת, ממשלת ישראל תדע לנקוט באמצעים אחרים".

בישיבת שרי קדימה, שנערכה לפני ישיבת הממשלה, אמר אולמרט כי "מי שטוען ששיקולים פוליטיים מונעים פעולה כזו או אחרת ברצועת עזה, אני אומר לו - הפוסל במומו פוסל, חד וחלק".
הוא הוסיף עוד כי "יום יום אני לוקח על עצמי אחריות כראש הממשלה. אנחנו מתלבטים תקופה ארוכה בעניין עזה. דרום הארץ צריך להיות שקט כמו הצפון. התנהלו דיונים תקופה ארוכה מאוד. מצד אחד, הוגשו תנאים לרגיעה, ומצד שני, היו כאלה שסברו שיש לצאת למבצע. אני סברתי שכל החלטה צריכה להתקבל בקבינט".

ברק, שדיבר בסוף השבוע בפני ראשי סניפים בבית מפלגת העבודה בשכונת התקוה, אמר כי "אם הממשלה הזו לא היתה מתנהלת בצל הפריימריז בקדימה - ההחלטה על רגיעה היתה מתקבלת מזמן". לדברי ברק, ממשלת אולמרט אינה מסוגלת לקבל הכרעות מול חמאס, סוריה, לבנון או אירן. "יש צל של פריימריז ואנשים מתלהמים", אמר, "כל הדיונים בקבינט הם דיונים לתקשורת".

ראש הממשלה התייחס גם לתאונה אמש בה נספתה משפחת חוואלד ואמר כי מדובר בטרגדיה: "תאונות הדרכים גורמות סבל ואי אפשר שלא להביע זעזוע על הקטל. אני קורא לאזרחי ישראל לעשות מאמץ בזהירות בדרכים ולנהוג על פי החוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully