וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: תוך יומיים ההחלטה על רגיעה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

15.6.2008 / 10:45

משלחת חמאס הגיעה לקהיר כדי לשמוע מסלימאן את תשובת ישראל להצעת הרגיעה. בארגון מתעקשים על הסכם שלא יכלול את שליט

משלחת חמאס הגיעה לקהיר על מנת להיפגש עם ראש המודיעין המצרי עמר סלימאן, ממנו היא תשמע את תשובתה הרשמית של ישראל בנוגע להצעת הרגיעה המצרית. בראש המשלחת עומד סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק.

מקור בחמאס מסר לסוכנות הידיעות הסורית "שאם-פרס" כי ארגונו מתעקש על רגיעה כוללת ובו זמנית, שלא תכלול את עסקת שליט. "לידי חמאס הגיע מידע לפיו התשובה הישראלית להצעת הרגיעה היא חיובית". מקור בכיר מסר לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" כי ביומיים הקרובים יובהרו תוצאות המגעים לרגיעה בין חמאס לישראל. לפי דיווחים שונים, עסקת שליט תצא לפועל בשלב מאוחר של הרגיעה, במסגרתה ישראל תפתח את מעבר רפיח.

לדברי המקור, ישראל פוגעת במאמצי הרגיעה בכך שהיא מנסה להשיג לעצמה הישגים רבים יותר. המקור טוען כי ישראל הודיעה למצרים שהיא מעוניינת בשלב ראשון לקבל ערבויות לכך שהפלגים הפלסטינים יהיו מחוייבים לרגיעה ולא יפרו אותה. בשלב שני, היא רוצה שפעולות ההברחה יופסקו ובשלב שלישי היא רוצה לגבש את עסקת שליט.

אתמול מסר מקור מצרי בכיר לעיתון "א-שרק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון, כי ישראל השיבה בחיוב להצעת הרגיעה המצרית. לדברי המקור, שר המודיעין המצרי עמר סלימאן הצליח לשכנע את הצד הישראלי שלא לקשור בין עסקת שחרורו של החייל החטוף גלעד שליט לבין הצעת הרגיעה. "סלימאן הבטיח שעסקת שליט תהיה הראשונה לעלות לדיון לאחר ההכרזה על רגיעה בין ישראל לחמאס", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully