וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן גביר ומרזל יוצאים למצעד נגד הגאווה

15.6.2008 / 10:34

פעילי הימין ברוך מרזל ואיתמר בן גביר עתרו נגד המצעד בירושלים, שאמור לעבור סמוך לשכונות חרדיות, בניגוד לפסיקת בג"ץ לפני שנה

המאבק נגד מצעד הגאווה, שצפוי להיערך בסוף החודש בירושלים, מגיע לפתחו של הבג"ץ. פעילי הימין, ברוך מרזל ואיתמר בן גביר, יגישו היום עתירה נגד קיום המצעד, בטענה שהוא אמור לעבור סמוך לשכונות חרדיות.

בעתירתם, מצטטים השניים פסיקה של נשיאת בית המשפט העליון דורית ביניש מהשנה שעברה, שאישרה אמנם את קיום מצעד הגאווה בירושלים, אך הדגישה שהוא אמור להתקיים הרחק משכונות מגורים. המצעד שנערך אז היה קצר יותר מזה שמתוכנן השנה, וההפנינג של הצועדים התקיים במקום סגור ומגודר במשך שעה בלבד.

"יודגש כי המסלול אינו עובר באזור מגורים מובהק, אלא ברחובות שעיקרם מבני ציבור, בתי מלון ועסקי מסחר", כתבה ביניש אשתקד, לאחר שדחתה עתירות נגד קיום המצעד. "מסלול המצעד מרוחק מהשכונות החרדיות בעיר, ואורכו כ-500 מטר בלבד. עיקר האירוע יתקיים בגן הפעמון שהינו מקום מגודר וסגור".

עוד כתבה ביניש, כי "לכל אלה יש להוסיף כי בדומה לשנה שעברה התחייבו נציגי 'הבית הפתוח' כי גם השנה ייעשו מירב המאמצים האפשריים על מנת לשמור על אופי צנוע ובלתי מתריס של האירוע. בהתחשב בכל אלה, החלטתו של מפקד המחוז לאשר את קיום האירוע מצויה בגדר הסבירות ומאזנת כראוי בין מכלול השיקולים הרלוונטים בעניין".

לטענת מרזל ובן גביר, בשל סמיכות מצעד הגאווה השנה לשכונות החרדיות, נוצרה הפרה באיזון של פסיקת בג"ץ. עוד הם מציינים, כי בניגוד למצעד הגאווה, להם משטרת ישראל לא אפשרה לצאת לצעדה באום אל פאחם, אותה הם מבקשים לקיים בזמן הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully