וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוש: "לכדו את בן לאדן עד סוף כהונתי"

גיל קדרון

15.6.2008 / 3:12

נשיא ארה"ב הורה לבכירי הצבא האמריקאי להקצות כוחות נוספים ללכידת הטרוריסט הנודע. "בוש רוצה שבן לאדן יציל את כהונתו הכושלת"

נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש ייצא הלילה (ראשון) לביקור פרידה מבריטניה לקראת סוף כהונתו. בוש צפוי לשתות תה עם המלכה אליזבת השנייה ולפגוש בארבע עיניים את ראש הממשלה הבריטי גורדון בראון. זוהי תחנתו האחרון של בוש באירופה, לאחר שביקר בגרמניה, איטליה וצרפת. בעוד שאת ביקוריו בברלין ופריס הקדיש בוש לחיזוק המאבק נגד תוכנית הגרעין האירנית, הרי שביקורו בלונדון עומד בסימן חידוש המצוד אחר מנהיג אל קאעדה אוסמה בן לאדן.

מקורות ביטחוניים בריטים אמרו ל"טיימס" הלונדוני כי בוש הורה להקצות כוחות מיוחדים נוספים שעתידים לצאת לאפגניסטן ולפקיסטן במצוד אחר הטרוריסט הנודע. "אם הוא יוכל לטעון בסוף כהונתו שבנוסף ללכידתו של סדאם חוסיין הוא גם הצליח ללכוד את בן לאדן, הוא יוכל להציג קבלות לעם האמריקאי ולא להצטייר כאחד הנשיאים הכושלים ביותר בהיסטוריה", אמר גורם בריטי בכיר.

גורם אמריקאי בכיר השווה את היקף הכוחות המיוחדים שהוקצה למשימה למספר הגדול של הכוחות האמריקאים בשיאה של מלחמת ויאטנם. כמו כן, בוש אישר שימוש באמצעים טכנולוגים חדישים שעד כה לא נעשה בהם שימוש מחוץ לגבולות ארצות הברית. לדברי הבכיר האמריקאי, עשרות מטוסים חמושים ללא טייס חגים ללא הפסקה מעל הגבול בין אפגניסטן לפקיסטן, שם לפי החשד מתחבא בן לאדן.

גורם נוסף בפנטגון אמר כי המידע הקיים כיום אודות מקום הימצאו של בן לאדן הוא אמנם שטחי ולא ספציפי, אולם הולך ומתחזק החשד כי הוא נמצא באזור באז'אור שבגבול המשותף בין פקיסטן לאפגניסטן. לדבריו, בחודשים האחרונים ארה"ב הזרימה לאזור כוחות גדולים מתוך ציפייה לקרבות עקובים מדם עם הגרעין הקשה של אל קאעדה.

הינך מתבקש לא לסיים את המלחמה

אבל עם כל הכבוד למרדף אחר בן לאדן, האירוע המכונן של נשיאות בוש היא המלחמה בעירק. בראיון שפורסם הבוקר ב"אובזרבר", קרא בוש לראש הממשלה הבריטי לא לקבוע תאריך יעד לנסיגה מעירק, אלא לקבל את ההחלטה "לפי מידת ההצלחה בשטח". "הגישה שלנו היא שאסור לקבוע תאריכים ברורים", אמר. בשבוע האחרון פורסמו ידיעות בממלכה כי תבוצע נסיגה עד סוף השנה.

במדינה המזרח תיכונית יש מאות אלפי חיילים אמריקאים, בעוד ששותפתה המרכזית לכוחות הברית שפלשו למדינה, בריטניה, הותירה שם 4,000 בלבד, החלטה שהתקבלה לאור חוסר הפופולריות הגדול של המלחמה מלכתחילה. בעקבות אחוזי התמיכה הנמוכים של בראון, יהיה לו קשה ללכת בניגוד לרצון עמו. גם בארה"ב פנתה דעת הקהל נגד המלחמה, כשכשלושת רבעי מהאמריקאים סבורים כי היציאה אליה היתה טעות.

נושא השיחה המרכזי של בוש בביקורו באירופה הוא העיצומים על אירן, וההאצת הניסיונות למנוע ממנה לפתח נשק גרעיני. להבדיל מביקורים קודמים של הנשיא האמריקאי, לא היו ברחובות הפגנות סוערות, וראשי המדינה קיבלו אותו בחמימות יחסית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully