וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: "אפיק דיפלומטי חדש בפתרון הסכסוך"

14.6.2008 / 18:47

יום נוסף של מאמצים דיפולמטים לעצירת הגרעין האירני. חוויאר סולנה באירן: "אירן עוד שוקלת ההטבות", אירן: "לא נעצור הגרעין"

"אירן שוקלת את חבילת ההטבות שהציעו מדינות המערב", כך אמר היום (שבת) מנהל מדיניות החוץ של האיחוד האירופי, חוויאר סולנה, במסיבת עיתונאים שקיים. "אנו מצפים לתגובה שהאירנים מקווים לתת בקרוב", הוסיף. את הדברים אמר סולנה לאחר שנפגש היום עם בכירים בממשל האירני, והגיש להם את חבילת התמריצים של המערב בתמורת השהייה של תוכנית הגרעין האירנית.

מוקדם יותר היום נראה כי אירן דוחה מכל וכל את חבילת ההטבות, כשאנשיה הבהירו שוב שהמדינה אינה מוכנה להשעות את תוכנית הגרעין. ואולם, בכיר בממשל האירני אמר, כי השיחות עם סולאנה "פתחו אפיק דיפלומטי חדש" בפתרון הסכסוך הנוגע לתוכנית הגרעין. גורם דיפלומטי שנכח בדיונים דיווח כי הצדדים הסכימו להמשיך במאמצים לפתרון המשבר.

טרם נסיעתו, אמר סולנה יצא כי הוא מקווה שההצעה תתחיל תהליך חדש שיוביל לפתרון המבוי הסתום בין אירן למדינות המערב, באופן דיפלומטי. סולנה הודה ואמר כי אינו "מצפה לנסים", בכל הקשור להסכמת אירן.

ארה"ב וצרפת לסוריה: הנתקי מאירן

ארה"ב והאיחוד האירופי הזהירו את אירן כי יטילו עליה סנקציות נוספות אם לא תפסיק את העשרת האורניום שלה. אירן ביטלה את הדברים, בטענה שהעשרת האורניום נועדה לצרכי הפקת חשמל בלבד. "בוודאי שלא תהיה כניעה של אירן לדרישות משפילות של המערב", אמר האייטולה אחמד חתאמי לסוכנות הידיעות האירנית IRNA.

במסיבת עיתונאים שערכו היום נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש, ונישא צרפת ניקולא סרקוזי, קראו השניים לסוריה להתרחק מאירן. "על סוריה להרחיק עצמה ככל הניתן מאירן המבקשת לה נשק גרעיני, ולהפסיק לתמוך בטרור", אמר סרקוזי. הוא הוסיף כי על סוריה להבהיר לאירן שהמערב רציני בכוונתו לגרם לה להפסיק את העשרת האורניום".

הנשיא בוש אמר כי הוא מאוכזב ממנהיגי אירן, לאחר שאירן הודיעה הבוקר כי היא אינה מתכוונת להיענות לדרישה של האיחוד האירופי להפסיק את תהליך העשרת האורניום ולבטל את תוכנית הגרעין במדינה. בוש טען כי זהו "סימן שהמנהיגות האירנית מוכנה להחריף את בידודו של העם האירני".

אירן, יצרנית הנפט הרביעית בגודלה בעולם, מסרבת פעם אחר פעם להצעות האו"ם והאיחוד האירופי לעצור את תוכנית הגרעין שלה, שלטענתה נועדה להפקת חשמל בלבד ולצרכים אזרחיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully