וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוגאבה הכריז מלחמה על האופוזיציה

גיל קדרון

15.6.2008 / 9:40

נשיא זימבבואה איים מפורשות על אנשי האופוזיציה, אותם כינה "בובות פתטיות" ו"בוגדים", ש"לעולם לא ישתלטו לנו על המדינה"

נשיא זימבבואה רוברט מוגאבה מעביר הילוך במלחמתו הפוליטית במפלגת האופוזיציה "התנועה לשינוי דמוקרטי" (MDC), והחליט לשחרר לאוויר העולם איומים מפורשים.

מוגאבה כינה את חברי האופוזיציה כ"בוגדים", וציין כי זימבבואה לעולם לא "תאבד" שוב, כך מצטטת סוכנות הידיעות "רויטרס" את הנשיא, במהלך לוויה של גנרל שנלחם במלחמת העצמאות נגד בריטניה בשנות השבעים. מוגאבה הבהיר כי לעולם לא יסכים לוותר על השלטון לאופוזיציה. "זה לעולם לא יקרה, כל עוד אני חי ואלו שלחמו למען המדינה חיים", אמר. "אנחנו מוכנים להילחם עבור המדינה שלנו ומוכנים לצאת עבור כך למלחמה".

ב-29 במרץ הפסיד מוגאבה בבחירות למועמד האופוזיציה מורגן צ'אנגראי, אולם לאחר מה שנראה כהטיית התוצאות לא הספיק ניצחונו של מנהיג האופוזיציה על מנת להקים קואליציה, והסיבוב השני נקבע ל-27 ביוני.

"הבובות הפתטיות האלה חושבות שהן ישתלטו לנו על המדינה?", רעם מוגאבה. "בואו נראה. זה לעולם לא יקרה". בשבוע האחרון נעצר מזכ"ל האופוזיציה באשמת בגידה, לאחר שביקר בקולניות את הממשלה. הוא עשוי לקבל גזר דין מוות. צ'אנגראי עצמו נעצר על ידי המשטרה שלוש פעמים, ושוחרר. עשרות פעילים נרצחו ומאות הוכו או נאלצו לעזוב למדינות שכנות.

מוגאבה הפך לגיבור לאומי בזימבבואה לאחר שהיה ממנהיג מלחמת העצמאות למנהיגה הראשון והיחיד שידעה המדינה מ-1980 ועד היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully