וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר חמאס: ישראל לא תסתכן בכניסה לעזה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

14.6.2008 / 10:30

מוסא אבו מרזוק: "ישראל אינה יכולה להתמודד עם חמאס באופן ישיר, הסיבה לרמיזות על פעולה צבאית היא ליצור פחד ושמועות"

"ישראל אינה יכולה להסתכן בכניסה מאסיבית לרצועת עזה משום שלוחמי הזרוע הצבאית של חמאס מונים 17 אלף איש" – כך אמר סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס מוסא אבו מרזוק. בראיון לעיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון אמר אבו מרזוק כי משום כך ומשום סיבות אחרות, הוא אינו צופה שישראל תבצע פעולה נרחבת ברצועת עזה.

"בנוסף לכך, עזה היא מקום צפוף מאד וישראל אינה יכולה להסתכן בכניסה לבתים שם", ציין. "לא הגיוני שישראל תפתח מלחמה כוללת בתוך רצועת עזה ותכניס כוחות גדולים למשך ימים. המקסימום שישראל תעשה הוא מהלומות איכותיות וקשות. ישראל אינה יכולה להתמודד עם חמאס באופן ישיר". לדברי אבו מרזוק, "הסיבה לכך שישראל רומזת על פעולה צבאית נרחבת ברצועת עזה היא ליצור שמועות ופחדים".

אתמול אמר דובר חמאס פאוזי ברהום דברים אחרים. לדבריו, ההתקפות נגד תושבי רצועת עזה מהוות הכנה לפעולה גדולה בעזה. "ישראל אינה רצינית ביחסה להצעת הרגיעה ואינה מעוניינת בה. היא רק מעוניינת בזמן נוסף כדי להכין את פעולתה הצבאית בעזה", אמר לעיתון כוויתי.

בנוסף, אמר אתמול דובר חמאס סאמי אבו זוהרי כי ארגונו מתנגד לכל רגיעה שלא תכלול הסרה של המצור, פתיחה של המעברים והפסקת ההתקפות הישראליות. "הכיבוש ממשיך בהתקפותיו על עזה, דבר שמוכיח כי ישראל אינה רצינית", אמר. לדבריו, חמאס אינו חושש מאיומיה של ישראל לפלוש לעזה וכי הם מוכנים לכל האפשרויות, "או רגיעה או מאבק פתוח אם המתקפות יימשכו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully