וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה להפיכת חמאס: בארגון מביעים חרטות

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

13.6.2008 / 17:38

חברי חמאס מספרים כי לחצו להפסקת ההפיכה, ולשוב לדיאלוג עם הרשות הפלסטינית. "שרים איימו להתפטר אם ההפיכה תמשיך"

שנה בדיוק לאחר השתלטות חמאס על רצועת עזה, חלקים נרחבים בארגון מכים על חטא. שר העבודה לשעבר בממשלת חמאס, מוחמד ברגותי, גילה (שישי) לעיתון "א-שרק אל-אווסט" כי מספר שרים בממשלת חמאס ברצועת עזה איימו להתפטר מתפקידם אם חמאס ימשיך לשלוט בכוח הזרוע.

לדברי ברגותי, הוא ואישים אחרים בחמאס הפעילו על מנהיגי הארגון לחצים אדירים להפסיק את ההפיכה ולשוב לדיאלוג עם הרשות הפלסטינית. "אותם שרים הודיעו בזמנו לראש ממשלת חמאס ברצועה איסמעיל הניה כי הם מתכוונים להגיש לו את התפטרותם, שעות לפני שהודח מתפקידו (על ידי יושב ראש הרשות אבו מאזן – נ.י)", ציין.

דובר ממשלת חמאס לשעבר, ראזי חאמד, אמר לעיתון כי "השגת דברים בכוח ברצועת עזה הובילה לנזקים גדולים ופגעה בסוגיה הפלסטינית". חמד, הידוע במתינותו ובביקורתו על חמאס, טען עוד כי אין מנוס מלבד דיאלוג עם הרשות. "אני ועוד פעילים אחרים בארגון קוראים לדיאלוג ומבהירים את הצורך בכך".

לקריאתו של חמד מצטרפת גם חברת הפרלמנט מטעם חמאס מונא מנסור. "לא הפסקנו להפעיל לחצים לשוב לדיאלוג ולסיים את ההפיכה", אמרה לעיתון. לדבריה, אותם קולות הקוראים לדיאלוג אינם נשמעים מספיק אולם היא וחבריה ימשיכו להפעיל לחצים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully