וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה חששה לאבטח - הסיור בחברון בוטל

פנחס וולף

13.6.2008 / 12:31

חברי ארגון השמאל "שוברים שתיקה" ביטלו סיור בחברון, לאחר שהמשטרה הודיעה להם שאינה מסוגלת לאבטחם. קודם לכן, עשרות פעילי ימין צרו על האוטובוס שבו נסעו

חברי ארגון השמאל "שוברים שתיקה" ביטלו סיור שתכננו לקיים היום (שישי) בחברון, זאת לאחר שהמשטרה הודיעה להם כי אינה מסוגלת לאבטחם. חברי הארגון כבר עשו את דרכם לעיר, אך עשרות מתנחלים ופעילי ימין צרו על האוטובוס שבו נסעו בקרית ארבע.

חברת הכנסת זהבה גלאון אמרה בתגובה להתפרעות המתנחלים, כי "חברון הופכת למשלוש ברמודה של שלטון החוק הישראלי. על השר לביטחון הפנים אבי דיכטר להגביר האכיפה על המתנחלים פורעי החוק". לדבריה, "לא ייתכן שהמשטרה מתייחסת ליישוב היהודי בחברון כקנטון שעושה דין לעצמו".

לעומת זאת, ברוך מרזל, אחד מפעילי הימין שחסמו את האטובוס של חברי "שוברים שתיקה", אמר ש"מדובר בחבורת פרובוקטורים שבואו להתסיס. מוזר שבפרקליטות ובמשטרה פורשים עליהם חסות". בין פעילי הימין שחסמו את האוטובוס היו גם נועם פדרמן ואיתמר בן גביר.

אורית סטרוק, יו"ר "העמותה לזכויות האדם ביש"ע", אמרה בתגובה כי "המפגינים הם אנשים אלימים, מפרי חוק ולכן המשטרה אסרה את כניסתם לחברון. גם תושבי חברון היהודים מורחקים מבתיהם כאשר הם מפירים את החוק. גם אם באיסור שיגיעו לחברון יש פגיעה בחופש הביטוי, יש לאזן בין הזכויות".

"שוברים שתיקה" הוא ארגון של חיילים משוחררים האוספים עדויות של חיילים אשר שירתו ביחידות צה"ל השונות במהלך האינתיפאדה השנייה. מאז הקמתו אסף הארגון עשרות עדויות ופרסם אותן בארץ ובעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully