וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טירון צה"ל לקה בשחפת, 30 מחבריו נבדקו

יהושע בריינר

13.6.2008 / 6:35

איש מחבריו של החייל, המשרת בבסיס הטירונים בניצנים, לא נדבק במחלה. זהו המקרה השני בתוך חודש. חיל הרפואה פתח בתחקיר

חייל בבסיס הטירונים בניצנים אובחן כחולה שחפת, ובעקבות כך נבדקו כשלושים חיילים המשרתים עימו בפלוגה. מדובר במקרה השני בתוך חודש בו נבדקים עשרות חיילים בעקבות חברם ליחידה שלקה בשחפת. במסגרת הבדיקות התברר כי איש מבין חבריו של הטירון לא נדבק במחלה הקשה, אולם הם עתידים להמשיך ולהיבדק, על מנת לבחון האם יש צורך בטיפול מונע כלשהו. במקביל, החלו בחיל הרפואה בביצוע תחקיר רפואי מעמיק.

בצה"ל אישרו כי אכן אחד החיילים בבסיס אובחן כחולה שחפת. החייל הגיע לבסיס לפני כעשרה ימים, ובמהלך בדיקות שגרתיות במרפאת הבסיס הוא התלונן על שיעול ממושך. לאחר שהתברר כי הוא חולה במחלה, הוא נשלח לאשפוז. בעקבות כך החלו לבדוק באופן מקיף את חבריו ליחידה שבאו עימו במגע, בהם חברים למחלקה ולאוהל, וכן חובשים במרפאת הבסיס. במקביל, החלו גורמי רפואה צבאיים בביצוע תחקיר אפידימיולוגי (חקר מחלות מדבקות) על מנת לבדוק האם קיים חשש שאנשים נוספים נחשפו למחלה. בצה"ל מבהירים כי החיילים שבאו במגע עם הטירון שלקה בשחפת אינם חולים במחלה.

עוד נמסר מדובר צה"ל כי "מדובר במקרה שני של שחפת בצה"ל בחודשים האחרונים, לא ידוע על קשר בין המקרה הנוכחי לבין מקרה השחפת שהתגלה בגדוד 'שמשון'. יש להדגיש כי מדי שנה מתגלים בצה"ל מספר מקרי תחלואה בשחפת ולפיכך בשני מקרים אלו אין כדי להצביע על עלייה בשכיחות המחלה בצה"ל."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully