וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רעידות האדמה - אזהרה לעתיד"

אייל דץ

12.6.2008 / 22:11

כך אומר דוקטור מרקו שמואל מומחה לרעידות אדמה בתגובה לרעידות האדמה שהורגשו היום בצפון הארץ. "נושא המיגון עולה לסדר היום"

"היתרון של אותן רעידות קטנות הוא בכך שהן מזהירות אותנו מפני העתיד לבוא". כך אמר הערב (חמישי) דוקטור מרקו שמואל מהחוג לגיאופיזיקה באוניברסיטת תל אביב, מומחה לרעידות אדמה. "האזור בדרום לבנון שהיווה את מוקד הרעידות היום הוא אזור שמוכר כפעיל ברמה נמוכה ולא צפויה לצאת ממנו רעידת אדמה חזקה. הסכנה העיקרית היא דווקא ממקומות אחרים. הרעידות שהתרחשו הן 'רעידות טובות' מכיוון שהן לא הרסניות מזכירות לנו כי כל האזור מועד לפורענות ומעלות את נושא רעידות האדמה והמיגון מפניהן לסדר היום הציבורי".

היום התרחשו כאמור חמש רעידות אדמה שהורגשו בצפון הארץ. לא דווח על נפגעים או על נזק. מהמכון הססמולוגי נמסר, כי עוצמת הרעש הראשון היתה 3.9 בסולם ריכטר. הרעידות הנוספות היו חזקות יותר ועוצמתם הייתה 4.2 בסולם ריכטר.

לפני כשלושה שבועות הורגשה רעידת אדמה בעוצמה של 3.3 בסולם ריכטר בצפון הארץ. גם אז מקור הרעש היה דרום לבנון ולא היו נפגעים. לפני כארבעה חודשים הורגשה ברחבי הארץ רעידת אדמה בעוצמה של 5.3 בסולם ריכטר, שמקורה היה בעיר צור שבלבנון. שבוע קודם לכן הורגש רעש בעוצמה של ארבע בסולם ריכטר. גם לפני כחצי שנה הורגשו בארץ רעידת אדמה. עם זאת, מוקד הרעש אותר בשפלה ובצפון ים המלח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully