וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעה: אזהרה בפרסומות לטלפונים ניידים

אייל דץ

12.6.2008 / 18:39

הצעת חוק חדשה מבקשת לצרף לפרסומות לטלפונים ניידים אזהרה מפני הגברת הסיכון לחלות בסרטן, שתצורף גם לאריזת המכשיר

הצעת חוק חדשה שהוגשה שלשום (שלישי), מבקשת לצרף לפרסומות לטלפונים ניידים אזהרה מפני סכנות שעלולות להיגרם בעקבות השימוש בהם. ההצעה, שהוגשה ע"י 11 חברי כנסת בראשות דב חנין ומיכאל מלכיאור, קובעת כי לא תיעשה "פרסומת למכשיר טלפון נייד או לשם מסחרי בטלוויזיה, באינטרנט, בעיתון או בכל דבר דפוס אחר - אלא אם כלולה בה אזהרה, בשורה האחרונה ובמסגרת".

הצעת החוק קובעת כי, האזהרה תהיה כתובה באותיות ברורות, ותהיה כלולה ותחומה במסגרת שגודלה לפחות 5 אחוזים משטח מודעת הפרסומת. הנוסח שיתפרסם על המודעה יהיה "משרד הבריאות מזהיר כי שימוש רב ונשיאת המכשיר בצמוד לגוף עשויים להגביר את הסיכון לחלות בסרטן, ובמיוחד אצל ילדים".

על פי הצעת החוק, יהיה חייב, כל מי שעוסק במכירת טלפונים ניידים, להזהיר בפני רמת הקרינה שלהם וזאת בדמות מדבקה שתופיע על אריזת המכשיר. האזהרה אמורה להופיע גם בנקודות המכירה, במרכזי השירות ובאתרי האינטרנט של החברות. משרד הבריאות הוא זה שיהיה אחראי לקביעת מאפייני מדבקת האזהרה וזאת בהתאם לסוג המכשיר. כמו כן יהיה אחראי המשרד לקביעת הנזק המשוער בסוגי המכשירים. העובר על החוק צפוי לקנס של עד 300 אלף שקל. ההצעה מתבססת על מחקרים שהוצגו באוקטובר האחרון בפני ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת, הקושרים בין שימוש במכשיר סלולרי לסוגי סרטן שונים.

"הציבור זכאי לדעת" אומר אחד מיוזמי הצעת החוק, ח"כ דב חנין. "לא רק שאין להרבות בשימוש במכשיר הסלולרי או לקרב אותו לגופו, אלה גם על ההבדלים בין המכשירים השונים ועל רמת הקרינה והנזק שכל מכשיר עלול לגרום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully