וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקרבות נוספת בין צרפת וסוריה

טלי גולדשטין

12.6.2008 / 14:23

לאחר נתק של חצי שנה בין סוריה וצרפת, התחדשו היחסים בין המדינות. הנשיא סרקוזי הזמין את אסד לחגיגות "יום הבסטיליה" בפריז

צרפת הזמינה את נשיא סוריה בשאר אסד לתהלוכה הצבאית של "יום הבסטיליה" שתיערך בפריז ב-14 ביולי. כך הודיעה היום (חמישי) לשכת הנשיא הצרפתי ניקולא סרקוזי. אסד הוא אחד מעשרות מנהיגים מדינות, לרבות ישראל, שהוזמנו לפסגה מיוחדת בפריז ב-13 ביולי. ראשי המדינות כולם קיבלו אף הם הזמנה לחגיגות "יום הבסטיליה".

לא ברור עדיין האם אסד אכן יגיע לפסגה. היחסים בין צרפת לסוריה נקלעו בשנה שעברה למשבר דיפלומטי בעקבות האשמותיו של סרקוזי כי סוריה אחראית למשבר הפוליטי בלבנון. לפני חצי שנה הודיע סרקוזי כי לארצו לא יהיו יותר יחסים עם סוריה, עד שזו תראה מוכנות לאפשר לפרלמנט הלבנוני לבחור נשיא. "כבר לא מספיקות לי מילים. אני רוצה מעשים. הגעתי לסוף הדרך עם אסד", אמר בזמנו סרקוזי.

מאז הסתיים המשבר בלבנון בחודש שעבר, הופשרו היחסים בין שתי המדינות. אסד וסרקוזי נפגשו בסוף מאי ודנו במשא ומתן בין סוריה וישראל ובהתפתחויות האחרונות בלבנון. השניים סיכמו, בנוסף, לחדש את היחסים בין המדינות. מארמון האליזה נמסר אז כי סרקוזי שבר את הנתק בעקבות בחירתו של מישל סלימאן לנשיא לבנון ובעקבות המו"מ המתקיים בין דמשק לירושלים בתיווך טורקיה. עוד נמסר מארמון האליזה כי סרקוזי דרש כי סוריה לא תפגע ביציבות היחסית שהושגה בביירות והביע תמיכה במשא ומתן עם ישראל.

שר בקבינט הסורי הגיע לפריז ביום שלישי לביקור הראשון מסוגו בצרפת מזה למעלה מארבע שנים. שני יועצים בכירים של סרקוזי צפויים להגיע לביקור בדמשק בזמן הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully