וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הביוב הכפול

12.6.2008 / 14:12

בעקבות קריסת קו ביוב והגלשת שפכים לים בעבר, מתקין "עין נטפים" צנרת ביוב כפולה באזורי רגישות. כך בזמן תקלה, הביוב יזרום בצינור חלופי ולא יגלוש למפרץ אילת

בראשית שנת 2006 קיבל על עצמו תאגיד עין נטפים את האחריות למשק המים והביוב באילת. לאחר קריסת קו הביוב בעיר ב- 28.9.07, והצפות שטחים והגלשת שפכים בהיקף של 400 קוב למימי מפרץ אילת שקרו בעקבותיו, החליט התאגיד "להפוך את האסון להזדמנות, ולבדוק איך ניתן לטפל בכל מערכת הביוב בעיר ולא רק בצינור שכשל", כך אומרת אינג' חן סלטי מנכ"ל עין נטפים.

ביוזמתם, גויסו מומחים בעלי ניסיון רב בתחום שבחנו מגוון הצעות רחב למניעת גלישות ביוב. בין המסקנות שאומצו- התקנת צנרת ביוב כפולה באזורי רגישות מוגדרים על מנת שבזמן תקלה הביוב יזרום לצינור חלופי ולא לים. פתרון זה מיושב במעט מקומות בעולם באזורים בעלי רגישות מיוחדת. הוחלט שהקרבה לערכי הטבע במפרץ אילת מצדיקה צעד דרסטי שכזה.

עוד המלצות שהועלו - התקנת מערכת התראה ייחודית וחדשנית המפותחת על ידי שיתוף פעולה בין חברות שונות. המערכת תכלול חיישנים שיתריעו אל חוטית על כל עליה חריגה במפלס הביוב בצנרת. סך עלות יישום המסקנות הינה 66 מלש"ח היא תיפרס לחמש שנים והתאגיד כבר תקצב את עלויות השנה הראשונה. תחילת העבודות להתקנת הצנרת הכפולה תבוצע בימים הקרובים.

עו"ד יריב אברמוביץ מנכ"ל "צלול" שהגיש בתחילה את התלונה במשטרה בגין הגלשת הביוב לים, ושנכח בכנס ברך על המסקנות והודיע כי "צלול" רואה באופן התמודדות "עין נטפים" עם המשבר מודל הראוי לחיקוי ברשויות האחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully