וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשימה השחורה של הקלינטונים

טלי גולדשטין

12.6.2008 / 13:42

אחד הזוגות החזקים ביותר בזירה הפוליטית האמריקאית חיבר רשימה של אלו שבגדו בהם במהלך הפריימריז הדמוקרטים. "זוהי לא נקמה"

ביל והילרי קלינטון לא שוכחים ולא סולחים. אחד הזוגות העוצמתיים ביותר בזירה הפוליטית האמריקאית חיבר רשימה של אלו שבגדו בהם במהלך הפריימריז הדמוקרטים בכך שתמכו בסנאטור ברק אובמה ולא בסנאטורית קלינטון. לפי דיווח ה"ניו יורק טיימס", הקלינטונים חיברו רשימה נוספת של חברים שנשארו נאמנים במהלך המירוץ הצמוד והארוך בין קלינטון ואובמה, שהסתיים בתבוסתה של הגברת הראשונה לשעבר בשבוע שעבר. אלו שנכללו ברשימה השניה יהיו זכאים ליחס מועדף מצד בני הזוג בעתיד.

רשימת הבוגדים נשלטת בעיקר על ידי תומכי הקלינטונים לשעבר, בעיקר של ביל קלינטון, שחבים לדעתם של נשיא לשעבר ולאשתו את הקריירה שלהם לזוג. האחראי לרשימות הוא דאג בנד, מקורב לביל קלינטון, הידוע בזיכרון החד שלו בנושא.

"הקלינטונים מקבלים מאות בקשות לעזרה מדי שבוע", אמר טרי מק'אוליף, יו"ר הקמפיין של הילרי קלינטון. "מן הסתם, הטובות שתעניק בעתיד יהיו לאנשים שעמדו לצדך", הוסיף. מק'אוליף, המכיר היטב את התנהגותו הדקדקנית של בנד, הדגיש כי, "בני הזוג קלינטון אינם מחפשים נקמה אלא רוצים להיות מציאותיים".

את הרשימה מוביל, ככל הנראה, ביל ריצ'רדסון, כיום מושל ניו מקסיקו ובעבר שר האנרגיה ושגריר ארצות הברית באו"ם, שהעניק את תמיכתו החמה לאובמה לאחר שפרש מהמירוץ בעצמו ושבועות מספר בלבד לאחר שצפה בגמר הפוטבול עם ביל קלינטון. "אני יודע שהם (הקלינטונים) אינם מרוצים, אך נכללתי כבר ברשימות דומות בעבר", אמר ריצ'רדסון.

ג'ו אנדרו, יו"ר לשעבר של הוועידה הדמוקרטית הלאומית שמונה לתפקיד על ידי ביל קלינטון, נכנס לרשימה השחורה לאחר שבתור ציר-על העביר את תמיכתו לאובמה לפני הפריימריז באינדיאנה. הוא לא התרגש במיוחד ואמר: "כשאתה המפסיד, תחושת הקורבן שלך גדלה".

שמות אחרים ברשימת הבוגדים כוללים את ג'יימס קלייברן, דמוקרט בבית הנבחרים, גרגורי קרייג, עורך דינו של קלינטון במשפט ההדחה שלו, הסנאטורית קלייר מק'קסקיל ממדינת מיזורי, דיוויד אקסלרוד, האסטרטג הבכיר של אובמה וחברים ממשפחת קנדי. פיליפ ריין, דובר הזוג קלינטון, הכחיש את קיומן של הרשימות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully