וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגוף אני לא מבינה

אושו

12.6.2008 / 23:00

כשאתם לא אוהבים את הגוף, אינכם אוהבים את אלוהים. למה? כי אלוהים נמצא עמוק בתוך הגוף - להתעורר ולהקשיב לאושו

הגוף הוא מערך יפה להפליא ומורכב לאין שיעור. אין דבר מורכב ועדין כמו הגוף. אתה לא יודע עליו דבר. עד כה רק הבטת בו בראי. מעולם לא הבטת בו מבפנים. מבפנים הוא נראה כיקום בפני עצמו. זה מה שאמרו תמיד המיסטיקנים: שהגוף הוא יקום בזעיר אנפין. כשמביטים בו מבפנים, הוא כל כך עצום ורב - מיליוני תאים, כל אחד עולם בפני עצמו, עם חיים משלו, כל אחד מתפקד באופן כה תבוני שזה נראה כמעט בלתי אפשרי, לא יאמן, פלאי ומופלא.

אתה אוכל מזון כלשהו והגוף ממיר אותו לדם, לעצמות, למוח עצם. אתה מכניס אוכל לפיך, והגוף יודע להתמיר את האוכל להכרה, לחשיבה. נס מתחולל בכל רגע ורגע בגופך. וכל תא מתפקד באופן כה שיטתי, בצורה כל כך מסודרת, עם משמעת פנימית כה סדורה, שזה נראה בלתי אפשרי - מיליוני תאים, אינספור. 70 מיליון תאים יש בגוף האחד שלך - 70 מיליון נשמות. לכל תא יש נשמה משלו.

וכיצד הם מתפקדים, באיזו שלמות! הם פועלים בלכידות ובהתאמה, בהרמוניה מושלמת. אותם תאים הופכים להיות העיניים, אותם תאים הופכים להיות העור ואותם תאים הופכים לכבד וללב ולמוח העצם ולתודעה ולמוח. כל תא מתמחה בתפקוד המיועד לו, אבל אלה אותם תאים ממש. ואיך הם נעים, באיזה עידון חלק וחרישי הם פועלים, כל אחד בתחומו, כל אחד מבצע את המוטל עליו.

התעמק בזה, רד לעומק המסתורין של זה. כי שם אתה מעוגן. הגוף הוא האדמה שלך, ואתה מושרש בו. ההכרה שלך היא כמו עץ שנטוע בגוף. מחשבותיך הן כמו פירות, המדיטציות שלך כמו פרחים ואתה עצמך נטוע בגוף. הגוף תומך ומאפשר את כל זה. הגוף תומך בכל דבר שאתה עושה. אתה אוהב - הגוף תומך בך. אתה שונא – הגוף תומך בך. אתה רוצה להרוג מישהו – הגוף תומך גם בזה. בחמלה, באהבה, בכעס, בשנאה – בכל מובן ובכל מצב, הגוף תומך בך. אתה מעוגן ומושרש בגוף. אתה ניזון ומועשר דרך הגוף. אפילו כשאתה מתחיל להבין מי אתה, הגוף תומך בך.

הגוף הוא היקום

הגוף הוא ידידך, הוא אינו אויב שלך. הקשב לשפתו, פענח את לשונו, ועם הזמן, ככל שתתקדם בספר הגוף ותהפוך את דפיו בזה אחר זה, יתגלה לך כל המסתורין של החיים. הכול צפון ומוצפן בגוף שלך בצורה כמוסה ומרוכזת. מוגדל אלפי מונים, הוא פרוש על תבל ומלואה.

הגוף מכיל את כל המסתורין שיש ביקום כולו, את כל צפונותיו וסודותיו. הגוף הוא יקום בזעיר אנפין. ההבדל בין הגוף ליקום הוא רק הבדל של כמות. כמו שאטום בודד מכיל את כל סודות החומר, כך הגוף מכיל את כל סודות היקום. אין צורך לצאת לחפש סודות בחוץ, מספיק להיכנס פנימה.

והגוף דורש טיפול והתייחסות. זה כל כך לא נכון לנקוט עמדה נגד הגוף, או לגנות אותו. אם אתה מגנה אותו, גינית את אלוהים, כי אלוהים שוכן בליבתו העמוקה ביותר של הגוף. אלוהים בחר במשכן הזה של הגוף לדור בו. כבד את גופך, אהב את גופך, טפח את גופך בהוקרה.

הדתות יצרו איבה רבה בין האדם לגופו. זה נכון שאתה אינך הגוף, אבל זה לא אומר שעליך להיות נגדו. הגוף הוא ידידך. הגוף יכול לקחת אותך לגיהנום והגוף יכול לקחת אותך לגן עדן. הגוף הוא פשוט כלי, והוא ניטרלי: לאן שאתה רוצה ללכת, הוא מוכן, זמין לשירותך. זה מנגנון בעל מורכבות עצומה, יופי אדיר, סדר מופלא. ככל שאדם מבין את גופו, הוא מתמלא יראת כבוד. מה אפשר לומר על היקום כולו? אפילו הגוף הקטן הזה הוא נס שלא יאמן. לכן אני קורא לגוף מקדש האלוהי.

לחקור את הכלוב

וברגע שעמדתך כלפי הגוף משתנה, קל יותר להיכנס פנימה, כי הגוף נעשה פתוח לפניך. הוא מאפשר לך להיכנס, ומתחיל לגלות לך את סודותיו. כך התגלו במקור כל הסודות של היוגה. כך התגלו לראשונה סודות הטאו. היוגה לא נוצרה דרך ניתוח גופות מתות. מדע הרפואה המודרני מבוסס על גופות מתות וניתוחן.

יש משהו שגוי מיסודו בגישה הזאת. המדע אינו יכול לדעת את הגוף החי. אפשר לנתח גוף מת, ולדעת עליו משהו טכני, משהו מכני, אבל לדעת משהו על הגוף החי, זה דבר שונה לגמרי. למדע המודרני אין כל דרך לדעת על הגוף החי. הדרך היחידה שהוא יודע היא לשחוט אותו, לבתר אותו לבתרים, אבל ברגע שאתה חותך אותו, הוא כבר איננו אותה תופעה. להבין פרח בעודו פורח על גבעולו, או על ענף העץ, זה דבר אחד. לחתוך ולנתח אותו במעבדה, זה דבר שונה לגמרי. זאת כבר לא אותה תופעה, האיכות שונה מעיקרה.

אלברט איינשטיין האיש ניחן באיכויות מסוימות שלא תמצא בגופתו המתה. משורר מת, גופו מונח על דרגש הניתוחים, אבל איפה השירה? גאון מת - הגופה שלו נשארת, מוטלת כאבן שאין לה הופכין. היכן הגאונות שהייתה?

גופתו של האידיוט וגופת הגאון אינן נבדלות זו מזו. לא תוכל לדעת באמצעות ניתוח הגופה אם היא השתייכה לגאון או לאידיוט, אם היא הייתה גופו של מיסטיקן או של אדם שלא היה ער מימיו למסתורין של החיים. זה יהיה בלתי אפשרי, כי אתה פשוט מסתכל על הבית הפיזי, וההוויה שחיה בבית איננה עוד בתוכו. אתה חוקר את הכלוב, אך הציפור פרחה ועפה. לחקור את הכלוב זה לא לחקור את הציפור. ובכל זאת, הגוף מכיל בתוכו את האלוהי.

הדרך האמיתית היא להיכנס פנימה ולצפות בגופך משם, מן הנקודה הפנימית ביותר של ישותך. יש בכך חדווה עצומה, רק להתבונן ולראות אותו מתפקד, לצפות כיצד כל המנגנון פועל. זה הפלא הגדול ביותר שהתחולל ביקום.

מתוך הספר "איזון גוף נפש", שראה אור בהוצאת אסטרולוג וידיעות ספרים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully