וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש לעוד שביתה באוניברסיטאות בשבוע הבא

נעמה טלמור

12.6.2008 / 12:21

הסגל הזוטר טוען כי טיוטת ההסכם בינם לבין ראשי האוניברסיטאות לא מזכירה את ההבנות עליהן סוכם בעל פה, ומאיימים בשביתה נוספת

ארגון הסגל האקדמי הזוטר מאיים להשבית את האוניברסיטאות כבר בשבוע הבא. לטענת גורמים בארגון, ההבנות שהושגו בינו לבין ועד ראשי האוניברסיטאות (ור"ה) בסוף חודש מאי אינן מופיעות בטיוטת ההסכם הסופי. גורמים בסגל הזוטר אמרו לוואלה! חדשות, כי "הגיעה אלינו טיוטה לא רשמית שבה כמעט בכל סעיף שעליו הוסכם, ור"ה מנסה לסגת מההבנות, ועל כן אנו שוקלים לשבות על רקע אי כיבוד ההבנות".

לפני שבועיים וחצי נחתם הסכם הבנות בנוגע לפתרון בעיית תנאי ההעסקה של הסגל הזוטר. בתוך שלושים יום אמור היה להחתם הסכם משפטי ממשי, ועד ראשי האוניברסיטאות ביקש לכתוב את טיוטת ההסכם הסופי באמצעות עורך דינו, ולהעביר את הסיכומים אל הסגל הזוטר לחתימה סופית.

"אני מופתע מכך שאחרי משא ומתן ארוך בין ור"ה לסגל הזוטר, שוב הסטודנטים נאלצים לעמוד בפני איומים על שביתה בשבוע הבא", אמר היום גיל גולדנברג, יו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטת תל אביב. "אני תמה כיצד הליך טכני של ניסוח הבנות מוביל למשבר על סיומה התקין של שנת הלימודים".

במהלך המו"מ בין הסגל הזוטר לור"ה, הוסכם כי 6,000 תלמידי התואר השני, המשתייכים לסגל הזוטר, יקבלו תוספת שכר השווה לשני חודשי עבודה ורצף תעסוקתי. כמו כן, הם יזכו לעליית שכר בגובה 17.5 אחוזים. תלמידי המאסטר יקבלו גם פטור משכר הלימוד. בנוסף, 5,000 מורים מן החוץ יזכו לתוספת של ארבעה חודשי משכורת מדי שנה, וכן זכויות סוציאליות ואקדמיות, ביניהן פנסיה מלאה.

בחודש שעבר איימו חברי הסגל הזוטר להשבית את הלימודים באוניברסיטאות במחאה על תנאי העסקתם. חברי הסגל מחו על היעדר זכויות סוציאלות כמו פנסיה, והעסקתם במשך שמונה חודשים בלבד כל שנה. מספר אוניברסיטאות הושבתו לכמה שעות כחלק מהמחאה, שזכתה לגיבוי מהסטודנטים ומהסגל הבכיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully