וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנדה מתנצלת בפני האבוריג'ינים

12.6.2008 / 12:10

ראש ממשלת קנדה התנצל בפני העם האבוריג'יני, על ההתעללות המתמשכת שחוו בניו במערכת החינוך במשך 100 שנה, ועל מחיקת תרבותו

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: יאיר דניאל)

ממשלת קנדה, המבקשת לסגור את אחד מהפרקים החשוכים ביותר בתולדותיה, התנצלה באופן רשמי אתמול (רביעי) על יחסה המחפיר לאבוריג'ינים, ילידי היבשת. ראש הממשלה סטיבן הרפר, שדיבר בפרלמנט, הקריא התנצלות בת חצי שעה שהתמקדה במדיניות בה נקטה ממשלת קנדה מ-1870 ועד 1970. במסגרת מדיניות זו, אולצו 150 אלף ילדים אבוריג'ינים ללמוד בבתי ספר אזוריים בניהול הכנסייה, בהם סבלו מהתעללות מתמשכת.

"ממשלת קנדה מתנצלת ומבקשת את סליחת העם האבוריג'יני במדינה על כך שאיכזבה אותו", אמר הרפר בפני כמה מקורבנות ההתעללות, שנכחו בפרלמנט.

בתי הספר המדוברים הוקמו בתחילה על מנת לחנך את ילדי האבוריג'ינים, אך לאחר מכן נכללו בקמפיין הממשלה שקרא להטמעת ומחיקת התרבות האבוריג'ינית. לפי נתונים מעודכנים, כחצי מיליון ילדים בכמה מהמוסדות הללו מתו כתוצאה משחפת ומחלות אחרות. קורבנות אחרים העידו על התעללות מילולית, נפשית, פיזית ומינית במהלך שהותם בבתי הספר. הילדים הוכו על כך שדיברו בשפת אמם ואולצו להמיר את דתם לנצרות.

במאי 2006, ממשלת קנדה שילמה פיצויים בסך 1.9 מיליון דולר ל-90 אלף מהקורבנות, הטוענים כי התנצלות היא הכרחית על מנת לעזור להם להתגבר על הטראומה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully