וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שכר המורים יגיע עד 16 אלף שקלים"

נעמה טלמור

12.6.2008 / 11:13

שרת החינוך התארחה באולפן וואלה! חדשות ודיברה על הרפורמה "אופק חדש". "313 מבתי הספר נכנסו לרפורמה כבר השנה"

מערכת וואלה!

(עריכת וידאו: יאיר דניאל)

"לאחר הרפורמה החדשה בחינוך 'אופק חדש', מורה יוכל להגיע לשכר של עד 16 אלף שקל, בתנאי שמלבד ותק יתחשבו גם בלמידה והשתלמות", כך אמרה היום (חמישי) שרת החינוך יולי תמיר, שהתארחה באולפן וואלה! חדשות. לדבריה, "במידה ומורה ילמד וישתלם תוך כדי עבודתו, שכרו יעלה", הבטיחה.

בימים הקרובים אמור להחתם ההסכם הסופי בין הסתדרות המורים בראשות יוסי וסרמן ומשרד החינוך. הרפורמה, שתעלה למדינה מיליארדי שקלים, תכלול שינויים מקיפים במערכת החינוך כולה וכן בהיקף עבודתם של המורים. שעות פרטניות לתלמידים, תוספת שכר למורים, הקטנת מספר התלמידים בכיתות, הם רק חלק מהשינויים הצפויים.

תמיר הבטיחה כי מדובר ברפורמה ארוכת טווח. "ההסכם הזה בעל גב כלכלי, יש לו גב של הארגון המקצועי הרלוונטי ויש לו גב אידיאולוגי מוצק", היא מסבירה. "אני חושבת שכל מי שהתלווה אלי לבתי הספר, חווה את זה ומבין את זה. צריך להסביר לאנשים מה הממשלה עושה".

בשבוע הבא תחרוש תמיר את הארץ בניסיון להסביר את משמעויות הרפורמה החדשה, ובתי הספר שכבר לקחו חלק בתוכנית יזכו לביקור השרה. "אין שיח אמיתי דרך התקשורת, והחלטנו ללכת לבתי ספר ולציבור", הסבירה תמיר את דרך הפעולה יוצאת הדופן.

"כל מי שרוצה לבוא, לדבר ולהבין לאן אנחנו חותרים יוכל לעשות זאת. כשיש לך יעד כל כך משמעותי, ראוי שהציבור ישתתף בדיאלוג הזה. אני מקווה שמהדיאלוג הזה תצמח גם תפיסה חינוכית אחרת".

בקרוב - גם בגנים

תמיר מספרת בגאווה כי 313 מבתי הספר נכנסו לרפורמה כבר השנה. "קפצנו למים מאוד מהר, ולא חיכינו. ברגע שקיבלנו את הכסף התחלנו". עם זאת, ארגון המורים לא נכנס להסכם. "לא הצלחנו להגיע אתם להסכמה ולא כפינו רפורמה. דרך ההתקדמות הראויה בעיני היא מלמטה למעלה - מהיסודי דרך החטיבה לתיכון. אנחנו נמצאים בדיאלוג עם הארגון, מאוד הייתי רוצה להגיע להסכמה והסכם. אך כרגע עוד לא הגענו לשם".

מקום נוסף אליו לא הגיעה הרפורמה היא גני הילדים, אך לדברי תמיר הם הבאים בתור. "עוד לא הגענו לגנים. הסתדרות המורים מייצגת את הגנים, היסודי, הכשרת המורים וחטיבות הביניים. אנחנו עוסקים בראש ובראשונה לקראת השנה הבאה ביסודי ובחטיבות, ומיד לאחר מכן נעבור לדיון עם הגננות על הגננות ועל עתידן".

"בפעם הראשונה אנחנו נותנים למורים את הכלים להרגיש שהם מצליחים", סיכמה. "אנחנו מעניקים למורה את הכלים להיות מחנך - לא רק מורה. אני מאמינה שמי שבא לתפקיד עם רקע חינוכי ואהבה לחינוך, יוכל להרגיש שהוא מצליח יותר בעזרת הרפורמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully