וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "העבודה תתמוך בפיזור הכנסת"

פנחס וולף

12.6.2008 / 8:44

יו"ר המפלגה הודיע כי אם לא תקום ממשלה חדשה בכנסת הנוכחית, תוביל מפלגתו לבחירות. "ההחלטה מוטלת לפתחו של רה"מ"

איריס דומאני

(צילום: איריס דומאני, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

"אנחנו נוביל הצעה חוק לקריאה טרומית לפיזור הכנסת ב-25 ביוני" - כך אמר הבוקר (חמישי) שר הביטחון ויו"ר מפלגת העבודה אהוד ברק בכינוס מפלגתו בתל אביב. "הצגתי בעבר את עמדתנו בנושא חקירת אולמרט", המשיך ברק, ואמר כי "ההחלטה בעניין מוטלת לפתחו של ראש הממשלה ולפתחה של מפלגתו".

ברק הדגיש כי "אנחנו מעדיפים יציבות שלטונית ואם תוכל לקום בכנסת הזאת ממשלה לרוחנו נשקול לשלב ידיים ולהקימה, אך אם לא - נוביל לבחירות. אין טעם שנקבל החלטות מחייבות לפני ששמענו החלטות בצד השני".

ברק התייחס גם להחלטת הממשלה לא לצאת לפעולה צבאית ברצועת עזה, ואמר כי "אני יודע שחובתנו העליונה לפני מתן פקודה היא לבחון את כל האפשרויות ולמצות כל סיכוי להגיע לתוצאות לפני פעולה. עם זאת, יש לנו מחויבות להחזיר את השקט והביטחון לעוטף עזה", הדגיש.

ברק תקף את שר האוצר רוני בראון על הרפורמה במיסוי עליה הכריז אתמול וגם את שר המשפטים דניאל פרידמן על יוזמותיו לרפורמה במערכת המשפט. "הדיונים על הרפורמה באוצר צריכים להתקיים סביב שולחן מרובע ולא לרדת כהפתעה על ההסתדרות וציבור העובדים", אמר ברק. "יוזמות שר המשפטים, במיוחד בעיתוי הנוכחי, אינן ראויות, ועלינו להוביל דיון ציבורי ממשי לפני קבלת ההחלטות".

חברת הכנסת נדיה חילו הצטרפה לח"כים של מפלגת העבודה בדעה כי אל למפלגה לתמוך בחוק לפיזור הכנסת שיובא להצבעה בעוד שבועיים. בישיבת הסיעה הבוקר אמרה חילו כי על קדימה לקבוע מהר תאריך לפריימריז. "אנחנו נמצאים באמצע תהליכים מדיניים לקידום השלום, ובעיצומם של תהליכים חברתיים. אסור לנו למצמץ ועלינו לקבוע עמדה". כזכור, אתמול אמר שר החינוך, התרבות והספורט ראלב מג'אדלה לוואלה! חדשות, כי "אסור לעבודה לחזור על טעויותיה בעבר ולהפיל את הממשלה שעוסקת בתהליך המדיני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully