וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות ההסלמה: נמשכים המגעים לרגיעה

יהושע בריינר וניר יהב

13.6.2008 / 7:40

ישראל ביקשה הבהרות בנושא שליט וההברחות בפילדלפי. 14 פלסטינים נהרגו אתמול בתקיפות צה"ל שכוונו נגד חמושים ומשגרי קסאמים. הזרוע הצבאית: "נגיב ביד קשה"

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ענת ברק)

ראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון עמוס גלעד שב הלילה (שישי) מביקורו בקהיר. הוא דיווח לדרג המדיני כי טרם הושגה הסכמה על רגיעה ברצועת עזה. גלעד ביקש ממצרים הבהרות לגבי גלעד שליט והפסקת הברחות הנשק בציר פילדלפי. התשובות צפויות להתקבל תוך מספר ימים, וההחלטה לגבי הרגיעה תתקבל אחר כך.

בתוך כך, אתמול נהרגו ברצועת עזה 14 בני אדם נהרגו, כך לדברי מקורות פלסטינים ברצועה. לדברי המקורות, שבעה בני אדם נהרגו בתקיפות שונות של חיל האוויר, ועוד שבעה נהרגו בפיצוץ שאירע בביתו של פעיל חמאס בצפון הרצועה. דובר הזרוע הצבאית של חמאס אבו עוביידה, איים שארגונו יגיב ביד קשה נגד ישראל. "הזרוע הצבאית תגיב בדרך הראויה והיא לא תעמוד בחיבוק ידיים נגד הכיבוש", אמר.

לפי הדיווחים, תקיפת חיל האוויר האחרונה אירעה סמוך לשעה 23:00 מדרום לבית חנון. בתקיפה זו נהרגו שלושה בני אדם. מצה"ל נמסר כי מדובר בתקיפה כנגד חוליה שעמדה לשגר קסאמים. לדברי המקורות, סמוך לשעה 21:00 נהרג אדם אחד בתקיפה ממזרח לחאן יונס. מדובר צה"ל נמסר ביחס לתקיפה זו, כי האירוע אינו מוכר להם. בתקיפה שאירעה מוקדם יותר הערב, הרוג נוסף ושלושה פצועים נרשמו ושיעדה היה ככל הנראה החולייה ששיגרה את רקטות הקסאם שנורו היום לעבר חבל אשכול.

בשעות אחר הצהרים, נהרגו שבעה בני אדם וכ-50 נוספים נפצעו בפיצוץ עז שנשמע בתוך בית של פעיל החמאס אחמד חמודה בבית להיה שבצפון רצועת עזה. שלושה פעילי הזרוע הצבאית של חמאס ששהו בבית, מתו מפצעיהם לאחר שנקברו תחת הריסות. השלושה הם מוחמד מקדאד, סברי אבו נג'א ואחמד סביח. קודם לכן אותרה תחת ההריסות גם גופתו של בכיר הזרוע הצבאית של חמאס, אשרף מושתהא. בנוסף לשלושה נהרגו גם פעילי הארגון מחמוד חמודה ועמר אבו שקפה, וכן פעוטה בת 4 חודשים.

הפלסטינים טענו תחילה כי מדובר בתקיפה של צה"ל, ואולם דובר הזרוע הצבאית של חמאס אבו עוביידה אמר כי לא ברור אם ישראל עומדת מאחורי הפיצוץ. "הזרוע הצבאית של חמאס תקיים חקירה מעמיקה על נסיבות האירוע ותודיע על תוצאותיה לציבור הפלסטיני".

בצה"ל הכחישו כי חיל האוויר או כוח קרקעי ביצע תקיפה כלשהי באזור. גורם ביטחוני העריך כי הפיצוץ נגרם כתוצאה מנפילת טיל נ"מ פלסטיני שנורה אל עבר כלי טיס של צה"ל. לדבריו, הטיל נורה אל עבר מסוק של צה"ל, אולם פספס אותו ופגע בבית המדובר. יש לציין כי זו הפעם הראשונה שהפלסטינים משתמשים בטיל זה נגד מטוסים ברצועת עזה.

"הפלסטינים ניסו לפרוץ למוצב"

בשעות הבוקר נהרגו שני חמושים מאש צה"ל, צפונית לבית להיה שבצפון הרצועה. פלסטיני נוסף נהרג בתקיפת חיל האוויר במחנה הפליטים ג'בליה בעזה. מצה"ל נמסר כי הבוקר זוהו שני חמושים סמוך לגדר המערכת צפונית לבית להיה. כוח "גבעתי" פתח באש לעברם וזיהה פגיעה. במקביל זוהה מחבל נוסף בקרבת מקום. טנק של צה"ל ירה בו והרג אותו. מאוחר יותר תקף כלי טיס של חיל האוויר חמוש פלסטיני בג'בליה, וזיהה פגיעה.

מקורות פלסטינים מסרו כי פעילים בזרוע הצבאית של פתח וב"גדודי ההתנגדות הלאומית" ניסו לפרוץ למוצב צבאי ישראלי בצפון הרצועה, ואז פרצו חילופי האש בין הצדדים, במהלכם נהרגו שניים מהחמושים.

אתמול נהרגו ארבעה פלסטינים בתקיפות צה"ל ברצועת עזה, שניים מהם אזרחים ושניים פעילים בזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי ושל חמאס. בתקיפה הראשונה מזרחית לחאן יונס נהרגה ילדה בת 9 ופעיל חמאס מפגז שנורה לעבר ביתה של הילדה.

מאוחר יותר נהרגו שני פלסטינים בתקיפת צה"ל בג'בליה שבצפון הרצועה. מצה"ל נמסר כי כוחות צה"ל תקפו פלסטינים בצפון הרצועה, לאחר שזוהו כחולייה העומדת לשגר רקטות קסאם לעבר מערב הנגב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully