וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלייר לתושב עזה: אסייע לך ללמוד בחו"ל

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

11.6.2008 / 19:25

שליח הקוורטט למזה"ת פנה לישראל בבקשה לאפשר לתושב עזה ללמוד בבריטניה. "החינוך חיוני להצבת היסודות למדינה פלסטינית"

שליח הקוורטט למזרח התיכון וראש ממשלת בריטניה לשעבר, טוני בלייר, מבקש מישראל לאפשר לוויסאם אבו עג'וה, תושב עזה בן 31, לצאת מעזה ללימודי תואר שני בבריטניה. אבו עג'וה התקבל ללימודים באוניברסיטת נוטיגהאם, אולם מאז שנת 2001 ישראל מונעת ממנו לצאת ללימודים. עתירתו של אבו עג'וה, שהוגשה על ידי עמותת "גישה", נדונה בימים אלו בבג"ץ.

במכתבו לאבו עג'וה כותב בלייר, כי יעשה כל מאמץ על מנת לאפשר לו לצאת ללמוד. "אני מחויב באופן אישי לשפר את שירותי החינוך שניתנים לסטודנטים הפלסטינים, שנחשבים בעיניי לחיוניים להצבת היסודות למדינה פלסטינית, ושבמקרה שלך נפגעו כה קשות", כותב בלייר. "לשכתי עדכנה את ממשלת בריטניה במצבך. הממשלה מחויבת להבטיח כי סטודנטים פלסטינים – בין אם מעזה ובין אם מהגדה – יוכלו לנצל הזדמנויות אקדמיות, והיא הבטיחה לי כי הם יעלו את הנושא בפני הדרגים הגבוהים ביותר ברשויות הישראליות".

בשל המצור המוטל על רצועת עזה, מאות סטודנטים פלסטינים אינם יכולים לצאת ללימודים אקדמיים בחו"ל והם נאלצים להישאר בשטחי רצועת עזה. אבו עג'וה, שהתקבל ללימודי מדעי הסביבה בבריטניה אמר: "השגתי מלגה מלאה, אך בגלל הסגר לא יכולתי לנסוע. כל מה שאני רוצה הוא סוף סוף לצאת לאוניברסיטה וללמוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully