וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש: יש לשחרר נערים פליטים מהכלא

קובי מנדל

11.6.2008 / 18:28

הנערים בני ה-16 מחוף השנהב טוענים כי נמלטו מארץ מולדתם מאחר ונשקפת סכנה לחייהם. נבדקת זכאותם לקבלת מעמד פליטים

בית המשפט המחוזי בחיפה קיבל היום (רביעי) את הערר שהגישו שני נערים אפריקאים, בני 16 מחוף השנהב, המוחזקים במתקן המשמורת מיכ"ל. השופט רון שפירא קבע, כי לא מתקיימת כלל עילה להמשך החזקתם, ועל המדינה לבחון כל דרך לשחרורם בתוך 15 יום. עוד קבע השופט, כי יש לדאוג לכך שפקיד סעד יבחן לאלתר אם הקטינים הם בגדר "קטין נזקק", וייתן המלצתו בהתאם לסמכויותיו על פי הוראות חוק הנוער.

שני הנערים, ילידי חוף השנהב, הגיעו לישראל שלא כחוק דרך מצרים, ונתפסו באזור מעבר הגבול. אחד הנערים מוחזק במשמורת מאז שנתפס ליד הגבול באמצע חודש פברואר 2008, ובידיו תעודת פליט של הצלב האדום. הנער השני נתפס בסמוך לגבול, כאשר לא הייתה בידיו אף תעודה. הוא שוחרר והגיע לתל אביב, שם נעצר זמן מה לאחר מכן והועבר למתקן המשמורת לשוהים שלא כדין בישראל.

שני הנערים טוענים כי נמלטו מארץ מולדתם מאחר ונשקפת סכנה לחייהם. האחד טוען כי נמלט מארצו בהיותו בן שש, שאביו נרצח ואת אמו הוא אינו מכיר. מאז הוא נע ונד בין מחנות פליטים עד שהגיע לישראל. גם הנער השני נמלט מארצו כילד עקב מלחמת האזרחים. לדבריו אין לו כל משפחה, לא בארצו ולא בישראל. בפועל, אין אפשרות כעת להרחיק את הנערים לחוף השנהב, ומתקיים הליך שעניינו בדיקת זכאותם לקבלת מעמד של פליט מטעם האו"ם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully