וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוצאה על טיפול בילדים תזכה בניכוי מס

פנחס וולף

11.6.2008 / 16:15

אושר בקריאה ראשונה כי הוצאות טיפול בילדים יזכו לזיכוי במס הכנסה. ח"כ סער: "הכנסת הוכיחה שאינה בת ערובה של אטימות האוצר"

הוצאה על טיפול בילדים תזכה בניכוי במס הכנסה – כך אישרה היום (רביעי) מליאת הכנסת בקריאה ראשונה, בניגוד לעמדת הממשלה . על פי הצעת החוק, שאושרה ברוב של 48 חברי כנסת מול 33 מתנגדים, אמהות שאינן מגיעות לסף המס, ייהנו ממענק בשיטת מס הכנסה שלילי. במקרה ששני ההורים עובדים במשרה מלאה או במשפחה חד הורית שבה ההורה עובד במשרה מלאה, יינתן זיכוי במס הכנסה.

הצעת החוק עברה היום לאחר שבמושב הקודם היא נפלה ברוב של 50 חברי כנסת מול 45. מטרת הצעת החוק היא להקל על המעמסה הכלכלית של ההוצאות הכרוכות בטיפול בילדים וליצור תמריץ חיובי ליציאת אמהות לעבודה.

"הכנסת אמרה את דברה והוכיחה שהיא אינה בת-ערובה של אטימות האוצר", אמר ח"כ גדעון סער (ליכוד), אחד מיוזמי הצעת החוק. לדבריו, "חקיקת החוק אינה רק מהלך של צדק חברתי, אלא גם מהלך כלכלי נכון שיביא להגדלת ההשתתפות בשוק העבודה ועלייה בתוצר הלאומי".

יוזמת נוספת של הצעת החוק, ח"כ זהבה גלאון (מרצ), תקפה את משרד האוצר שהתנגד לחוק. לדבריה, "התנגדות האוצר להצעת החוק היא אטימות שנובעת משיקולים קצרי טווח והיעדר חזון. הגיע הזמן שהמדינה תבין שכדי לעודד נשים לצאת לעבודה, צריך להכיר בהוצאות הטיפול בילדים לצרכי מס".

ח"כ רונית תירוש (קדימה), העדיפה להימנע מהתקפות ולדבר רק על אישור החוק. "כיאה וכראוי למדינה מתוקנת, חוק זה הנו מחויב המציאות. החוק יעודד נשים לצאת ולהשתלב במעגל העבודה, והוא ייצור תמריץ חיובי לשילובן המלא של אמהות לפעוטות בשוק העבודה. כניסת נשים למעגל העבודה תתרום לשיפור תדמיתן וביטחונן העצמי, ותוביל בסופו של דבר לרווחה כלכלית לא רק לאשה, אלא למשק הבית כולו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully