וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

18 חודשי מאסר לעובדת זרה שהתעללה בקשישה

נתיב נחמני

11.6.2008 / 14:30

מריה נווארו, עובדת זרה מהפיליפינים, הורשעה בהתעללות בקשישה אותה סעדה. "אני מתביישת בפני בית המשפט ובפני עם ישראל"

בית המשפט גזר היום (רביעי) 18 חודשי מאסר בפועל על מריה נווארו בת 38, עובדת זרה מהפיליפינים, שהורשעה בהתעללות בקשישה בת 89 אותה סעדה.

נווארו טיפלה בקשישה החל משנת 2005. על פי כתב האישום היא נאשמת כי בשנה וחצי האחרונות בעת שנווארו עבדה והתגוררה אצל הקשישה היא נהגה להכותה ולהתעלל בה. באחד המקרים, באוקטובר 2007, המטפלת אף דחפה מקל של מטאטא למפשעתה של הקשישה. נווארו נאשמת בהתעללות גופנית ונפשית בקשישה בעת ששימשה אחראית עליה. המעשים נחשפו לאחר שהקשישה התלוננה בפני בני משפחתה והם החליטו להתקין מצלמות אבטחה בביתה.

"אני מתביישת בפני בית המשפט ובפני עם ישראל" אמרה נווארו, דקות אחדות לפני גזר דינה. "עשיתי טעות ואני מאוד מצטערת על כך. אני רק בן אדם ואני אוהבת את המתלוננת ואת משפחתה. איבדתי את חיי".

גזר הדין ניתן במסגרת עסקת טיעון בין הפרקליטות לעורך דינה של נווארו, שמואל פליישמן. בעסקת הטיעון סוכם כי הפרקליטות תבקש להטיל שנתיים מאסר על נווארו בעוד עורך דינה ביקש להטיל עליה שנת מאסר אחת וזאת בתמורה להודאתה באשמה. בית המשפט החליט כאמור, להטיל על הנאשמת 18 חודשי מאסר בפועל. "יש להתייחס בחומרה להתעללות בקשישים ובמקרים הראויים יש להטיל עונשים חמורים לצורך הרתעה" אמר שופט בית המשפט במחוזי בתל אביב צבי גורפינקל, "אף שהנאשמת הודתה במיוחס לה, דרגת חומרת המעשה הינה כזו המחייבת להחמיר איתה יתר על המידה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully