וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה: "משרד הבריאות מפקיר את הרופאים"

נעמה טלמור

11.6.2008 / 16:36

על רקע האלימות נגד רופאים, ההסתדרות הרפואית דורשת לגבש תוכנית חירום למיגור התופעה. בן יזרי: "לא נצמיד שוטר לכל רופא"

ההסתדרות הרפואית לישראל (הר"י) הגישה היום (רביעי) עתירה דחופה לבג"ץ בטענה כי משרד הבריאות אינו ממלא את חובתו בשמירה על ביטחונם של הרופאים. "טיפולו של משרד הבריאות בעניין ביטחונם של הרופאים הוא מחדל חמור", אומרים בהר"י. "המשרד פשוט אינו ממלא את חובתו בכל הקשור לביטחונם של הרופאים מול האלימות הגואה במוסדות הרפואיים". הר"י מבקשת מבית המשפט להורות למשרד הבריאות לגבש וליישם בתוך 30 יום תוכנית חירום למיגור ולטיפול בבעיית האלימות נגד הרופאים.

עו"ד דפנה הולץ-לכנר, שהגישה את העתירה, טוענת כי למרות שמשרד הבריאות בעצמו מצביע על קיומם של אמצעים למיגור ולטיפול בתופעת האלימות כלפי רופאים, ולמרות החמרתה הקשה של הבעיה והיקפה ההולך וגדל, הצורך הדחוף בטיפול בה והמצב הבלתי נסבל בו מצוי ציבור הרופאים בישראל, הוא ממשיך במחדל החמור ואינו נוקט את אמצעים שהוא עצמו הגה, "וזאת למרות שישב על המדוכה והסיק את המסקנות נוכח הבעיה".

עוד טוענת ההסתדרות כי משרד הבריאות מחויב לנקוט אמצעים אלו מתוקף היותו הגורם השלטוני האחראי והמופקד, באופן בלעדי, על שמירת בריאות הציבור, ובתוך כך על הבטחת קיומן של התשתיות הפיזיות והאנושיות המתחייבות מכך.

משרד הבריאות הוציא בעבר הנחיות ברורות על הפעולות שיש לנקוט למען ביטחונם של הרופאים. בין ההנחיות: הצבת שוטרים לתפקידים מיוחדים שיסייעו במתן תגובה בעת אירוע אלימות בבית החולים, העברת השתלמויות ייעודיות לצוותי מחלקות רפואה דחופה ועובדים במחלקות אחרות, בהן קיים פוטנציאל אלימות; יצירת אמצעים טכניים לשליטה, בקרה ואזעקה, במיוחד במחלקות לרפואה דחופה, כגון: מתחם כניסה מבוקר, מערכת קריאת מצוקה, אמצעי קשר בין מאבטח המחלקה לבין המוקד, הפעלת טלויזיה במעגל סגור. לטענת הר"י כל אלו קיימים רק על הנייר אך בפועל כמעט כלום לא נעשה והאלימות כנגד רופאים גואה.

"דוחה את הטענות בשאט נפש"

שר הבריאות, יעקב בן יזרי, אמר בתגובה לעתירה כנגד משרדו כי "הפתרון המרכזי למיגור תופעת האלימות בחברה ובכלל וכנגד סגל רפואי בפרט טמון בטיפול המהיר והבלתי מתפשר של גורמי אכיפת החוק. אין לנו כל כוונה להצמיד שוטר לכל רופא בבית החולים וגם אין ביכולתנו לעשות זאת. מה גם, שהדבר יפגע קשות בקשר האינטימי שבין מטפל ומטופל. אני דוחה בשאט נפש את הנסיונות של הר"י להטיל את האשמה על משרד הבריאות. הדאגה לבטחונם של הצוותים הרפואיים אינה נחלתה הפרטית של הר"י, המשרד ימשיך בפועלו על מנת לעשות כל יכולתו להבטיח את שלומם בעזרת הר"י או בלעדיה".

אתמול התייחס ראש הממשלה, אהוד אולמרט, לעניין האלימות הגואה כנגד צוות רפואי ואמר כי "זו תופעה שיכולה לפגוע קשות בשירות הרפואי בישראל. חובתנו היא ליצור תנאי עבודה ראויים לרופאים", בהסתדרות הרפואית מקווים כי הודעת ראש הממשלה מהווה אינדיקציה נוספת לחובתו משרד הבריאות לפעול לאלתר בעניין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully